Trzeci co do wielkości producent samochodów na świecie chce zredukować liczbę oryginalnych platform modelowych do zaledwie kilku i budować na ich podstawie samochody na rynki całego świata. W tej strategii Opel odgrywa kluczową rolę.

General Motors planuje wzmocnienie jednej ze swoich marek Buick'a za pomocą aut produkowanych w fabrykach Opla. Na rynek amerykański juz wkrótce trafi Opel Insignia. Amerykańska wersja będzie różnic się jedynie kilkoma nieznaczącymi szczegółami i sprzedawana będzie w Stanach pod nazwą Buick regal. Podjęto juz pierwsze, zakończone powodzeniem,próby sprzedaży Opla Insigni pod nazwą Buick Regal w Chinach.

Również nowy van GMa sprzedawany pod marką Chevroleta będzie budowany na platformie pochodzącej z Niemiec. Będzie to platforma Delta pochodząca z Opli Astra oraz Zafira. Na tej samej platformie budowany będzie również elektryczny Chevrolet Volt. A na platformie Gamma pochodzącej z Corsy i Merivy GM zamierza budować auta z przeznaczeniem na rynek globalny pod różnymi markami.