Przy emisji rzędu zaledwie 136 gram CO2, odpowiadającej zużyciu paliwa rzędu 5,2 l / 100 km w cyklu MVEG / NEDC, Insignia ecoFLEX wykorzystuje mocny silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2 litry, mocy 118 kW / 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 380 Nm przy zastosowaniu funkcji overboost.

Podobnie jak pozostałe modele Insigni, nowy ecoFLEX posiada certyfikat EURO 5. Początkowo będzie on dostępny w wersjach nadwoziowych sedan i hatchback za cenę rozpoczynającą się od 30 105 euro. Dostawy dla klientów rozpoczną się na początku lata tego roku. Dzięki niskiemu poziomowi emisji CO2 klienci w wielu krajach będą mogli uzyskać ulgi podatkowe.

Projektanci udoskonalili model ecoFLEX poprzez dodanie poszycia pod zbiornikiem paliwa i obniżenie nadwozia o 10 mm, co spowodowało obniżenie wartości CD do 0,26 i uczyniło ten model jednym z najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie. Pozostałe udoskonalenia obejmują elastyczny przedni spoiler i zmniejszenie liczby górnych wlotów chłodzenia. Ponadto, konstruktorzy dokonali optymalizacji przełożenia przekładni głównej, sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, zastosowali również zaprojektowane na zamówienie opony Michelin Primacy HP.

Innowacyjny proces spalania CleanTech zaprojektowany z myślą o silnikach wysokoprężnych zapewnia najniższy możliwy do uzyskania poziom emisji spalin i poprawia akustykę wnętrza dzięki kontroli spalania z wykorzystaniem elektronicznego układu zamkniętego, na bieżąco dostosowującego poziom wtrysku paliwa do poziomu spalania. Pozwala to na dynamiczną jazdę z maksymalnie niskim zużyciem paliwa.

Najniższe zużycie paliwa osiągane jest przy przestrzeganiu zaleceń dotyczących przełożeń, oznaczonych symbolem strzałki na desce rozdzielczej.

W praktyce kierowcy mogą wrzucić szósty bieg na niskich obrotach, a nadal zachować rezerwę na większe przyspieszenie - co stanowi idealne rozwiązanie przy dłuższych jazdach.

Insignia ecoFLEX przyspiesza od 0 do 100 km / godz. w ciągu 9,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkością 221 km / godz. "Kręci" od dołu, maksymalny moment obrotowy rzędu 350 Nm uzyskać można już przy 1 750 obr. / min. i tymczasowo zwiększyć na 15 sekund do 380 Nm dzięki wykorzystaniu funkcji overboost.