Opel Insignia wyposażony będzie w fotele Ergonomic Sport Seat wyłącznie w wersji Sport, w odmianach Essentia, Edition i Cosmo dostępne będą wyłącznie za dopłatą. Jury doceniło przede wszystkim stopień regulacji foteli – zakres podłużnej regulacji wynosi 270 mm, wysokościowej zaś 65 mm, dzięki czemu osoby o różnych proporcjach ciała mogą znaleźć wygodną pozycję. Tak duży zakres regulacji nie oferuje obecnie żaden z konkurentów. Dodatkowo siedzenia można przedłużyć o 60 mm.
Kolejnymi przydatnymi akcesoriami jest pas biodrowy regulowany w czterech kierunkach, co jest jednym z warunków uzyskania oceny panelu AGR, oraz wzmocnione profilowanie boczne. Fotele podpierają ¾ ciała, dlatego AGR docenił, że konstrukcja foteli Ergonomic Sport Seat zapobiega zmęczeniu w czasie długich podróży, zaś dobra wentylacja zapobiega poceniu się plecy.
Fotele wyposażono również w nową generację aktywnych zagłówków, od roku 2000 już trzecią z rzędu. Nowy typ podczas uderzenia w tył pojazdu za pomocą bowdenu przechyla zagłówek w przód. Kiedy zagłówek dotknie się głowy, zatrzymuje się, by zapobiec niepożądanemu przechyleniu się głowy do tyłu.
Opel ulepszył również tylną kanapę, która jest wygodniejsza i bezpieczniejsza. Tylny podłokietnik dodatkowo zwiększa komfort podróżowania, gdyż umieszczono w nim schowek i uchwyt na napoje, za nim znajduje się otwór do przewożenia długich przedmiotów.
Galeria zdjęć
Opel Insignia oceniony za ergonomię foteli
Opel Insignia oceniony za ergonomię foteli
Opel Insignia oceniony za ergonomię foteli
Opel Insignia oceniony za ergonomię foteli
Opel Insignia oceniony za ergonomię foteli