Opel Insignia wyposażony będzie w fotele Ergonomic Sport Seat wyłącznie w wersji Sport, w odmianach Essentia, Edition i Cosmo dostępne będą wyłącznie za dopłatą. Jury doceniło przede wszystkim stopień regulacji foteli – zakres podłużnej regulacji wynosi 270 mm, wysokościowej zaś 65 mm, dzięki czemu osoby o różnych proporcjach ciała mogą znaleźć wygodną pozycję. Tak duży zakres regulacji nie oferuje obecnie żaden z konkurentów. Dodatkowo siedzenia można przedłużyć o 60 mm.
Kolejnymi przydatnymi akcesoriami jest pas biodrowy regulowany w czterech kierunkach, co jest jednym z warunków uzyskania oceny panelu AGR, oraz wzmocnione profilowanie boczne. Fotele podpierają ¾ ciała, dlatego AGR docenił, że konstrukcja foteli Ergonomic Sport Seat zapobiega zmęczeniu w czasie długich podróży, zaś dobra wentylacja zapobiega poceniu się plecy.
Fotele wyposażono również w nową generację aktywnych zagłówków, od roku 2000 już trzecią z rzędu. Nowy typ podczas uderzenia w tył pojazdu za pomocą bowdenu przechyla zagłówek w przód. Kiedy zagłówek dotknie się głowy, zatrzymuje się, by zapobiec niepożądanemu przechyleniu się głowy do tyłu.
Opel ulepszył również tylną kanapę, która jest wygodniejsza i bezpieczniejsza. Tylny podłokietnik dodatkowo zwiększa komfort podróżowania, gdyż umieszczono w nim schowek i uchwyt na napoje, za nim znajduje się otwór do przewożenia długich przedmiotów.