Samochód napędzany był sześciocylindrowym silnikiem znanym z modelu Super 6. W rok później model Kapitän przyjął już dojrzałą formę dużej, "amerykańskiej" limuzyny. W tej wersji produkowany był tylko do 1940 roku. Po ośmiu latach przerwy w 1948 roku z nieznacznymi zmianami powrócił do produkcji. Większe zmiany nadwozia nastąpiły dopiero w 1951 roku. Pojawił się wówczas nowy wlot powietrza oraz lampy. Największym modyfikacjom uległ dotychczasowy tył nadwozia. Zwiększyła się też o parę koni moc jednostki napędowej.Prezentowane cabrio jest właśnie z tego okresu. Następne zmiany wprowadzono w 1954 roku, kiedy to Kapitän przyjął nową, modną w tym czasie linię nadwozia typu "ponton". Nazwa Kapitän funkcjonowa w Oplu aż do 1970 roku.Przedstawiony egzemplarz z 1951 roku był napędzany górnozaworowym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2473 ccm i mocy 67 KM. Jednostka rozpędzała samochód do prędkości 130 km/h i zużywała średnio 13,4 l benzyny na 100 km.
Opel Kapitän 1951 rok Niemcy
Model Kapitän powstał w 1938 roku. Nowe, całkowicie stalowe nadwozie niewiele różniło się od amerykańskich wyrobów General Motors.
Auto Świat
Opel Kapitän 1951 rok Niemcy