Pracownicy Opla dłużej będą pracować w Gliwicach oraz w Ellesmere Port, aby sprostać wysokiemu zapotrzebowaniu na Astrę Sports Tourer oraz Astrę 5-drzwiową. Obecnie Opel/Vauxhall uruchamia trzeci zakład produkcji Astry. Trwają przygotowania do uruchomienia produkcji Astry w Rüsselsheim. Mimo że nadal trwa pełna produkcja samochodu Insignia, inżynierowie produkcji już przygotowują systemy, maszyny i narzędzia do montażu 5-drzwiowego modelu kompakt. Od końca sierpnia 2011 r., Astra będzie montowana na tej samej linii produkcyjnej co flagowy model Opla –Insignia.

Kwiecień był kolejnym, szóstym miesiącem z rzędu, w którym Opel powiększył swój udział w rynku europejskim w porównaniu do tego samego miesiąca roku ubiegłego. Jego udział w rynku europejskim wzrósł z 5, 8 proc. w kwietniu 2010 do około 6 proc. w kwietniu 2011. W okresie pierwszych czterech miesięcy tego roku sprzedaż wzrosła o 32 000 sztuk, czyli o 8, 2 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku 2010.

Opel sprzedał w sumie około 420 000 pojazdów w tym okresie. Meriva i Astra Sports Tourer odniosły szczególny sukces – oba modele wysunęły się na pierwszą pozycję w swoich segmentach. W Niemczech sprzedaż Astry Sports Tourer podwoiła się w pierwszych czterech miesiącach 2011 w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, a w kwietniu powiększyła się prawie trzy razy.

Także GM ogłosił wyniki finansowe za pierwszy kwartał. W Europie, gdzie wynik w dużym stopniu jest kreowany przez Opel/Vauxhall, po raz pierwszy od roku 2007 spółka nie odnotowała strat. - Dzięki aktualizacji swojej oferty produktowej, Opel nadal odnosi sukcesy. W szczególności nadal rośnie popularność Astry, a obecnie po dodaniu nowych zmian będziemy w stanie jeszcze lepiej wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klienta.

Planowane wprowadzenie na rynek modelu Astra GTC sprawi, że do historii sukcesów tej serii modeli dopiszemy wyjątkowo sportowy rozdział - powiedział Karl- Friedrich Stracke, dyrektor generalny AdamOpel AG.