Koncern GM Europe zapewnia, że nowa Astra stanowić będzie bardzo atrakcyjne połączenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz przełomowego wzornictwa. Dzięki temu poprzeczka w europejskim segmencie kompaktów ustawiona zostanie jeszcze wyżej.

Opel Astra zostanie wyposażona w zupełnie nową platformę konstrukcyjną, znaną jako Delta 2. Znajdzie ona zastosowanie w szeregu modeli koncernu General Motors wytwarzanych w wielu krajach świata, w tym m.in. w Europie Zachodniej i Wschodniej.

Astra będzie czerpać szereg rozwiązań stylistycznych z nowej limuzyny Insignia. W ten sposób samochód należący do klasy kompaktów zyska na prestiżu.

Nowa Astra oferować będzie takie systemy wykorzystywane w Oplu Insignia jak technologia rozpoznająca automatycznie znaki drogowe, jak również układ adaptacyjnego oświetlenia AFL. Do tego dochodzi m.in. oferta nowoczesnych i dynamicznych jednostek napędowych o obniżonej pojemności skokowej (downsizing).

Nową Astrę będziemy mogli podziwiać podczas światowej premiery na targach Frankfurt 2009. Na początku klienci będą mogli kupić odmianę 5-drzwiową, natomiast bardziej sportowa wersja 3-drzwiowa ujrzy światło dzienne jeszcze w roku 2010.

Dobrze poinformowane źródła twierdzą, że o sile nowej Astry decydować będą również przystępne ceny.

Przedstawiciele niemieckiej spółki wierzą, że kompaktowa nowość Opla oraz rosnąca popularność limuzyny Insignia pomogą nadrobić spadki sprzedażowe z 2008. "Głęboko wierzymy, że Insignia i niedługo nowa Astra będą sprzyjać jeszcze lepszemu wizerunkowi marki Opel - powiedział Brent Dewar, wiceprezes GM Europe ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

W zakończonym już 2008 Opel sprzedał w Europie około 1 459 000 samochodów (-10,5%). Wynik ten jest przede wszystkim rezultatem kryzysu finansowego rozprzestrzeniającym się na kluczowych rynkach Zachodniej Europy, co miało wpływ na całą branżę. Jednakże wyniki sprzedaży Opla w Europie Środkowej i Wschodniej utrzymują się na imponującym poziomie.

Dzięki sprzedaży 257 000 aut Opel zanotował 41-proc. wzrost w Europie Wschodniej, a to prawie cztery więcej niż cała branża. W Rosji sprzedaż tej marki wzrosła o 49% do około 100 000 pojazdów.