Logo
WiadomościAktualnościOpel szykuje Astrę IV

Opel szykuje Astrę IV

Opel Astra czwartej generacji będzie miał swoją światową premierę na wystawie Frankfurt 2009. Przedstawiciele niemieckiej spółki wierzą, że ta kompaktowa nowość oraz rosnąca popularność limuzyny Insignia pomogą nadrobić znaczne spadki sprzedażowe z 2008.

Opel szykuje Astrę IV
Onet - Import
Opel szykuje Astrę IV

Koncern GM Europe zapewnia, że nowa Astra stanowić będzie bardzo atrakcyjne połączenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz przełomowego wzornictwa. Dzięki temu poprzeczka w europejskim segmencie kompaktów ustawiona zostanie jeszcze wyżej.

Opel Astra zostanie wyposażona w zupełnie nową platformę konstrukcyjną, znaną jako Delta 2. Znajdzie ona zastosowanie w szeregu modeli koncernu General Motors wytwarzanych w wielu krajach świata, w tym m.in. w Europie Zachodniej i Wschodniej.

Astra będzie czerpać szereg rozwiązań stylistycznych z nowej limuzyny Insignia. W ten sposób samochód należący do klasy kompaktów zyska na prestiżu.

Nowa Astra oferować będzie takie systemy wykorzystywane w Oplu Insignia jak technologia rozpoznająca automatycznie znaki drogowe, jak również układ adaptacyjnego oświetlenia AFL. Do tego dochodzi m.in. oferta nowoczesnych i dynamicznych jednostek napędowych o obniżonej pojemności skokowej (downsizing).

Nową Astrę będziemy mogli podziwiać podczas światowej premiery na targach Frankfurt 2009. Na początku klienci będą mogli kupić odmianę 5-drzwiową, natomiast bardziej sportowa wersja 3-drzwiowa ujrzy światło dzienne jeszcze w roku 2010.

Dobrze poinformowane źródła twierdzą, że o sile nowej Astry decydować będą również przystępne ceny.

Przedstawiciele niemieckiej spółki wierzą, że kompaktowa nowość Opla oraz rosnąca popularność limuzyny Insignia pomogą nadrobić spadki sprzedażowe z 2008. "Głęboko wierzymy, że Insignia i niedługo nowa Astra będą sprzyjać jeszcze lepszemu wizerunkowi marki Opel - powiedział Brent Dewar, wiceprezes GM Europe ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

W zakończonym już 2008 Opel sprzedał w Europie około 1 459 000 samochodów (-10,5%). Wynik ten jest przede wszystkim rezultatem kryzysu finansowego rozprzestrzeniającym się na kluczowych rynkach Zachodniej Europy, co miało wpływ na całą branżę. Jednakże wyniki sprzedaży Opla w Europie Środkowej i Wschodniej utrzymują się na imponującym poziomie.

Dzięki sprzedaży 257 000 aut Opel zanotował 41-proc. wzrost w Europie Wschodniej, a to prawie cztery więcej niż cała branża. W Rosji sprzedaż tej marki wzrosła o 49% do około 100 000 pojazdów.

Powiązane tematy: