General Motors i dwóch zainteresowanych przejęciem dywizji Opel/Vauxhall mają zamiar podjąć ostateczne decyzje do końca tego tygodnia.

Wciąż jednak nie wiadomo, kto ostatecznie wygra ten wielki wyścig. Na placu gry pozostał kanadyjsko-austriacki producent komponentów Magna oraz międzynarodowa grupa inwestorów RHJ International z siedzibą w Belgii. Koncern GM dotychczas nie wypowiadał się oficjalnie na temat żadnego z przyszłych inwestorów.

Jasny pogląd ma niemiecki rząd, którego faworytem jest Magna, które planuje przejąć kontrolę nad oplem wraz z największym rosyjskim bankiem Sbarbank. W lipcu wypadł z gry chiński producent samochodów Beijing Automotive Industries Corp. (BAIC).

Aktualnie Opel zatrudnia w Europie 55.000 pracowników. W czterech niemieckich zakładach pracuje prawie 25.000 osób, samochody produkuje się także w Belgii, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.