źródło: Orlen
Orlen - Nowy olej silnikowy do diesli
Olej ten wyprodukowany został w technologii Mid-SAPS (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur) obniżającej poziom zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. Platinum Ultor Futuro przeznaczony jest do smarowania silników Diesla zwłaszcza samochodów ciężarowych przy jednoczesnej możliwości jego zastosowania w silnikach samochodów osobowych. Zalecany szczególnie do silników z recyrkulacją gazów wydechowych, w których zastosowano nowoczesne technologie zmniejszające emisję szkodliwych substancji do atmosfery.Nowy produkt Firmy ORLEN OIL powstał w oparciu o wysokogatunkowy olej bazowy, któryw połączeniu z perfekcyjnie dobranymi dodatkami uszlachetniającymi wydłuża żywotność silnika i gwarantuje utrzymanie jego maksymalnej mocy, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Zastosowanie Platinum Ultor Futuro 15W-40 pozwala na wydłużenie okresu między wymianami oleju, jak również na zmniejszenie zużycia paliwa. Olej ten spełnia wymagania norm emisji spalin Euro 5 oraz rygorystyczne normy EPA Tier I i II (Environmental Protection Agency - amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska) w zakresie emisji NOx (tlenku azotu) oraz PM (cząstek stałych), a także wymagania światowej klasyfikacji jakości Global DHD-1. Zaawansowane technologie wykorzystane przy produkcji oleju Platinum Ultor Futuro 15W-40 stawiają ten produkt pośród najnowocześniejszych środków smarnych oferowanych przez firmy na całym świecie.Klasa lepkości: SAE:15W-40Klasa jakości: API: CJ-4/CI-4 Plus/CI-4, SM/CFACEA: E9-08, E7-04 wyd.2Normy, aprobaty, specyfikacje.Volvo VDS-4, Renault RVI RLD-3, Mack EO-O Premium PlusSpełnia wymagania:Mercedes-Benz 228.31, MAN M3275, MTU Type 2.1, Cummins CES 20081, Caterpillar ECF-2, ECF-3, DDC 93K218, Global DHD-1, JASO DH-1,2