Konkurs ten został ogłoszony przez burmistrza Nowego Jorku i ma na celu znalezienie jednego modelu samochodu, który w przyszłości zastąpi dotychczasowe żółte taksówki. Obecnie flota taksówkowa Nowego Jorku to 13 tys. licencjonowanych pojazdów. Jest to 16 modeli 9 różnych marek. W przyszłości mają być wykorzystywane samochody tylko jednej marki i w tym celu zorganizowano wspomniany konkurs.
Pierwsze dwa koncepty, które znalazły się w finale, powstały na bazie Forda Transit Concept i Nissana NV200. Natomiast trzeci zbudowała turecka firma Karsan, która nie korzystała z komponentów żadnego istniejącego modelu.
Karsan V1 ma długość 4,82 m, szerokość 1,92 m i wysokość 1,91 m, przy rozstawie osi 3,25 m. Masa pojazdu gotowego do jazdy wynosi 1485 kg. Pojazd powstał na ramie przestrzennej, do której zamontowano barwne panele. Zdaniem konstruktorów, taka koncepcja ma obniżyć koszty napraw w przypadku mniejszych kolizji. Do napędu ma być wykorzystany bliżej jeszcze niesprecyzowany silnik czterocylindrowy, który może być zasilany CNG lub silnikiem elektrycznym. Jednostka będzie napędzała tylną oś. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. ABS, ESP, system kontroli ciśnienia w oponach, 6 poduszek powietrznych i kurtyn oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach.