marcowy salon w Genewie) poświęcone były przede wszystkim kompaktom lub tanim autom miejskim. Tegoroczny Paryż to zupełnie inna "bajka". Nowe, 490-konne Ferrari 430, które "setkę" osiąga w 4 sekundy, europejska premiera Corvette C6 czy nawet debiut luksusowego Mercedesa CLS, przeznaczonego dla wyższych sfer klasy średniej, zdają się świadczyć o tym, że światowi producenci pozostają optymistami, a coraz wyższe ceny paliw w niczym im nie przeszkadzają. Zwolenników szybkich aut ucieszy także BMW M5 - pod maską "bawarczyka" znajduje się 5-litrowy, 509-konny silnik V10 - oraz nowe Porsche Boxster (wersja coupé planowana jest w przyszłym roku). Ojców dużych rodzin, którzy nie chcą rezygnować z radości z jazdy, zainteresuje z pewnością Chrysler 300C Touring - amerykańskie, 340-konne auto kombi, do którego zmieści się także dziecięcy wózek. Nie oznacza to jednak, że to, co zostało zaprezentowane w Paryżu, jest przeznaczone tylko dla najbogatszych. Zaprzeczeniem tego są premiery dwóch kompatów, które mogą zmienić jeszcze układ sił w tej obleganej przez wszystkich wytwórców klasie. Pierwszy z nich to długo oczekiwany Ford Focus II, który trafi do sprzedaży na Zachodzie już 13 listopada. Polscy klienci będą musieli na niego poczekać do przyszłego roku. W salonach pojawią się od razu dwie wersje nadwoziowe: 3- i 5-drzwiowe liftbacki (później do oferty dołączy także kombi i sedan). W Niemczech Focus II będzie o kilkaset euro tańszy od Golfa V i Astry III, zapewniając jednocześnie bogatszy standard wyposażeniowy. Pełną relację z salonu samochodowego w Paryżu będzie można przeczytać już w poniedziałek w 40 numerze AŚ. Zapraszamy!Więcej informacji na: http://www.mondial-automobile.com
Galeria zdjęć
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004
Paryż 2004