Przód auta zdominowany został przez duże logo producenta, wokół którego rozprzestrzenia się ogromny wlot powietrza. Krawędzie lamp i przetłoczenia na masce w kształcie strzały podkreślają dynamiczny charakter auta. Na masywnym pontonie karoserii zbudowano niską kabinę, uzyskując profil boczny w kształcie klina. Samochód wyróżnia się ekstremalnie długim rozstawem osi 2,9 m, na który w dużej mierze wpłynął układ napędowy. Tył nawiązuje do coupe i kabrioletów Peugeot – klasycznego 504 i obecnych 307 CC i 308 CC.
Karoseria ma 4716 mm długości, 1905 mm szerokości i 1235 mm wysokości, na zdjęciach auto wygląda dłuższe niż w rzeczywistości. Współczynnik oporu powietrza jest bardzo niski – 0,24. Zasługa w tym użycia zaworów we wlotach powietrza, które otwierają się lub zamykają według potrzeby. Dzięki kombinacji przestrzennej ramy aluminiowej i paneli nadwoziowych z kompozytów masa własna koncepcyjnego Peugeot RC HYmotion4 wynosi 1425 kg.
Hybrydowy układ napędowy rozłożono nietradycyjnie. Silnik benzynowy to doładowana jednostka 1,6 THP o mocy 160 kW (217 KM), którą zainstalowano również w koncepcyjnym 308 RC Z. Silnik zamontowano z tyłu poprzecznie, tak więc nie ogranicza przedziału pasażerskiego ani bagażnika. Z przodu umieszczono jednostkę elektryczną o mocy maksymalnej 70 kW (95 KM). Energię czerpie z akumulatorów litowych, które doładowują się w czasie hamowania. Baterie zamieszczono w tunelu centralnym, osiągając w ten sposób lepsze rozłożenie masy.
Skrzynia biegów jest 6-biegowa z elektronicznym sterowaniem. Synchronizacja obu jednostek napędowych przebiega wyłącznie elektronicznie, podobnie jak w koncepcie Hoggar, który napędzany był dwoma silnikami HDi.
W mieście, przy niskich prędkościach do 12 km/h oraz w czasie hamowania RC HYmotion4 napędzane jest wyłącznie silnikiem elektrycznym. W czasie płynnej jazdy z ustaloną prędkością działa natomiast silnik spalinowy. Podczas przyśpieszania czy przy włączonym napędzie 4x4 napęd zapewniają obie jednostki. Wspólnie oferują moc maksymalną 230 kW (313 KM) i moment obrotowy 478 Nm. Prędkość maksymalna auta wynosi 295 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 4,4 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,5 l/100 km (emisje CO2 109 g/km).
Studium najprawdopodobniej nie trafi do produkcji, ale napęd hybrydowy z silnikiem 1,6 THP powinien w roku 2010 wzbogacić ofertę przygotowywanego modelu 408. Rozwiązania stylistyczne RC HYmotion4 powinny się pojawić w przyszłych modelach Peugeot.
Peugeot RC HYmotion4 - dane techniczneSilnik1,6 THP + silnik elektrycznyPojemność skokowa [cm3]1698Cylindrów/zaworów4/4Moc maksymalna [kW (KM)]160 (217)Maksymalny moment obrotowy [Nm]280 (overboost 300)Moc maksymalna - silnik elektryczny [kW (KM)]70 (95)Maksymalny moment obrotowy - silnik elektryczny [Nm]178Prędkość maksymalna [km/h]295Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]4,4Przyśpieszenie 80-120 km/h [s]3,0Czas przejazdu 0-1000 m [s]22,8Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]4,5