Chiński producent Hongqi, należący do koncernu FAW (First Automobile Works), a więc jednego z największych w tym kraju. Podczas największego salonu samochodowego w Pekinie zaprezentowany został Hongqui HQ3,wytrwany znawca motoryzacji dostrzeże Toyotę Crown Majesta. Podwozie natomiast pochodzi z Lexusa GS.
Do napędu przewidzano jeden z dwóch silników benzynowych, pochodzących z oferty Toyoty i Lexusa: 3.0 V6 o mocy 183 kW i 4.3 V8 o mocy 208 kW.
Konsorcjum producentów FAW chce w ciągu przyszłego roku wyprodukować 13 000 egz. Hongqui Tonk HQ3. Jego cena nie powinna przekroczyć 60 tys. euro, ale wszystkie egzemplarze przeznaczone są wyłącznie na rynek chiński. FAW ściśle współpracuje z Toyotą, od której kupuje silniki i komponenty. W przyszłości planowane sa dalsze kontrakty z Volkswagenem, Audi i Mazdą.
Galeria zdjęć
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3
Pekin 2006: Hongqi Tonk HQ3