Motocykle kabinowe są w Szwajcarii dzięki marce Peraves relatywnie popularne, tak więc projektanci firmy mają powód do ciągłego udoskonalania konstrukcji. Obok starszego modelu Ecomobile, który dostępny jest w kilku poziomach wyposażenia, pojawił się nowy, stylistycznie i technicznie bardziej zaawansowany model MonoTracer.
Dużym atutem MonoTracera jest możliwość przechyłu o 52º, podczas gdy najszybsze motocykle oferują przechył ok. 40º. Właśnie na zakrętach najbardziej możemy docenić sportowe zalety motocykla kabinowego – w większym przechyle może jechać szybciej niż zwykłe motocykle.
Konstrukcja MonoTracera korzysta z drogich i jakościowych materiałów. Rama zrobiona jest ze stali używanej w przemyśle lotniczym, a samonośna kabina z odchylanymi drzwiami po lewej stronie zrobiona jest z kompozytów. Pojazd dysponuje bagażnikiem o pojemności 200 litrów.
MonoTracer napędzany jest 16-zaworowym 4-cylindrowym silnikiem BMW o pojemności 1,2 l, który osiąga 96 kW (130 KM) i 117 Nm momentu obrotowego. Mocny silnik zapewnia 440 kg ważącemu motocyklowi niebanalną dynamikę. Od 0 do 100 km/h MonoTracer przyśpiesza w 5,7 s i rozpędza się do 250 km/h. Układ hamulcowy korzysta z trzech tarcz (dwie tarcze z przodu, jedna z tyłu) o średnicy 320 mm. Opcjonalnie dostępny jest system ABS.
We wnętrzu ukrywa się całkiem bogate wyposażenie obejmujące klimatyzację, system audio z odtwarzaczem CD i zintegrowaną nawigacją, tempomat i przednią poduszkę powietrzną. Komfort podróżowania zapewnia wygodny fotel Recaro z 3-punktowym pasem.
Cenę MonoTracera ustalono na poziomie 52 500 euro (bez podatku). Producent usprawiedliwia wyższą cenę większą ekskluzywnością, ponieważ motocykle kabinowe Peraves powstają w małych seriach.