Europejscy klienci wybierać będą mogli z pośród wielu wersji silnikowych. W ofercie znajdą się takie jednostki jak diesel o pojemności 1.6 litra i mocy 110 koni mechanicznych. Średniej mocy Diesel o pojemności dwóch litrów osiąga maksymalnie 150 koni, a najmocniejszy aż 163 KM. W palecie silników benzynowych znalazły się 120, 150 oraz 156 konne silniki o pojemności 1.6 litra. 3008 dzieli płytę podłogową z modelem 308. W początkowym okresie sprzedaży crossover Peugeota będzie oferowny tylko z napędem na przednią oś. Dla miłośników offroadu przeznaczono pakiet „Grip Control”, na który składać będą się szesnastocalowe felgi obute w błotno śniegowe opony M+S. Jak twierdzą przedstawiciele producenta zestaw ten gwarantuje lepszą sprawność samochodu w trudnych sytuacjach, gdzie opony mają niższą przyczepność. Kupno Peugeota 3008 z napędem 4x4 wymaga cierpliwości, bowiem taka wersja pojawi się w ofercie wraz z pierwszym opracowanym przez koncern PSA systemem napędu hybrydowego HYbrid4. Zapowiadany na 2011 rok hybrydowy 3008 korzystać będzie z silnika tradycyjnego napędzającego przednią oś oraz elektrycznego, umieszczonego pod podłogą bagażnika, który swoją moc przekazywać będzie na tylną oś. Wspomniana kombinacja pozwoli nie tylko na sprawniejsze poruszanie po nawierzchniach o małej przyczepności, ale przede wszystkim obniży zużycie paliwa oraz produkcję CO2 o około 35%. Czekamy na pierwsze jazdy.
Galeria zdjęć
Peugeot 3008 - Ciekawy crossover z Francji
Peugeot 3008 - Ciekawy crossover z Francji
Peugeot 3008 - Ciekawy crossover z Francji
Peugeot 3008 - Ciekawy crossover z Francji
Peugeot 3008 - Ciekawy crossover z Francji