Europejscy klienci wybierać będą mogli z pośród wielu wersji silnikowych. W ofercie znajdą się takie jednostki jak diesel o pojemności 1.6 litra i mocy 110 koni mechanicznych. Średniej mocy Diesel o pojemności dwóch litrów osiąga maksymalnie 150 koni, a najmocniejszy aż 163 KM. W palecie silników benzynowych znalazły się 120, 150 oraz 156 konne silniki o pojemności 1.6 litra. 3008 dzieli płytę podłogową z modelem 308. W początkowym okresie sprzedaży crossover Peugeota będzie oferowny tylko z napędem na przednią oś. Dla miłośników offroadu przeznaczono pakiet „Grip Control”, na który składać będą się szesnastocalowe felgi obute w błotno śniegowe opony M+S. Jak twierdzą przedstawiciele producenta zestaw ten gwarantuje lepszą sprawność samochodu w trudnych sytuacjach, gdzie opony mają niższą przyczepność. Kupno Peugeota 3008 z napędem 4x4 wymaga cierpliwości, bowiem taka wersja pojawi się w ofercie wraz z pierwszym opracowanym przez koncern PSA systemem napędu hybrydowego HYbrid4. Zapowiadany na 2011 rok hybrydowy 3008 korzystać będzie z silnika tradycyjnego napędzającego przednią oś oraz elektrycznego, umieszczonego pod podłogą bagażnika, który swoją moc przekazywać będzie na tylną oś. Wspomniana kombinacja pozwoli nie tylko na sprawniejsze poruszanie po nawierzchniach o małej przyczepności, ale przede wszystkim obniży zużycie paliwa oraz produkcję CO2 o około 35%. Czekamy na pierwsze jazdy.
Peugeot 3008 - Ciekawy crossover z Francji
Peugeot 3008 to kolejne auto mające połączyć najważniejsze cechy SUV’a, samochodu kompaktowego oraz rodzinnego mini vana. Peugeot nie będzie miał łatwo bowiem na ma już 3 groźnych konkurentów, Renault Koleosa, Forda Kugę oraz Nissana Qashqaia. Z niecierpliwością czekamy na możliwość przeprowadzenia pierwszych testów. Wnętrze nowego modelu Peugeota to przyjemnie dla oka ukształtowana przestrzeń, której wykończenie stylem przypomina auta klasy wyższej! Znajdziemy tutaj przy tym sporo miejsca, które skrywa masę schowków o łącznej pojemności 50 litrów. Francuzi bardzo poważnie podeszli do kwestii bagażnika. Ta prosta konstrukcyjnie część auta okazuje to prawdziwy majstersztyk. Poczynając od dwuczęściowej klapy, której pierwsza część otwiera się tradycyjnie, do góry, druga zaś otwierana w dół tworzy wygodną, ławeczkę. Po jej uchyleniu rozpościera się ponad 500 litrów przestrzeni bagażowej, która bez większych problemów pomieści ekwipunek całej rodziny. Jakby tego było mało mamy możliwość regulacji położenia podłogi bagażnika w trzech różnych kombinacjach, dzięki czemu możemy podzielić jego pojemność i optymalnie ukształtować przestrzeń.