Nowy model 3008 nie jest zaskoczeniem, jak mogłoby się wydawać według nazwy. Samochód przedstawiono już jesienią w Paryżu, wtedy pod tajemniczym oznaczeniem PROLOGUE HYmotion4. Wersja seryjna różni się tylko detalami, podobny los miały w ostatnim czasie również inne modele Peugeot.
Połączenie segmentów SUV i MPV rozmiarami lokuje się pomiędzy podstawowym hatchbackiem 308 i kombi 308 SW. Rozmiary zewnętrzne 4365 x 1837 x 1639 mm są nieco większe niż w wypadku 308. Wnętrze powinno być przestronniejsze, co jest przede wszystkim zasługą podwyższonego o 14 cm dachu. Pozycja siedzenia będzie prawdopodobnie bardziej wyprostowana niż w konwencjonalnych wersjach 308.
Peugeot 3008 inny jest na pierwszy rzut oka. Auto nadal dumnie przyznaje się do pokrewieństwa z rodziną Peugeot, ale projektanci mieli tym razem większe pole do popisu i ubrali 3008 w nowoczesne kształty. Nowy model może się pochwalić masywnym nadwoziem, które doskonale ukrywa typowe dla Peugeot długie zwisy (0,92 m z przodu i 0,84 m z tyłu). Wysokie boki doskonale współgrają z 17- lub 18-calowymi kołami, standardowe dziś „szesnastki” wydają się być nieco za małe. Najbardziej ekstrawagancki jest tył 3008, gdzie połączono nietradycyjne lampy zespolone, podwójną odchylaną klapę bagażnika oraz zderzak w stylu samochodów terenowych.
Peugeot 308, 3008 i 308 SW - porównanie wymiarów zewnętrznychRozmiar3083008308 SWDługość [mm]427643654500Szerokość [mm]181518371815Wysokość [mm]149816391555Rozstaw osi [mm]260826132708Pojemność bagażnika [l]348/1201432/1241573/1736
Prawdopodobnie nikogo nie zaskoczy gama silnikowa. Do najpopularniejszych należeć będą jednostki HDI o dwóch pojemnościach. Mniejszą 1,6 HDI (80 kW/109 KM) połączono z 6-biegowymi przekładniami (manualną lub automatyzowaną). Dwulitrowe HDI dostępne będzie w wersji z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, która zaoferuje 110 kW (150 KM), lub w wersji z 6-biegowym automatem, której moc podwyższono do 120 kW (163 KM).
Silniki benzynowe to znane jednostki o pojemności 1,6 l opracowane przy współpracy z BMW.
Wewnątrz rodzinnego crossovera znajdziemy praktyczny system Multiflex, który oferuje trzy pozycje dna bagażnika i opuszczane oparcia tylnych siedzeń. Po złożeniu tylnych siedzeń i oparcia siedzenia pasażera otrzymujemy przestrzeń bagażową, która od klapy bagażnika aż po deskę rozdzielcząmoże się pochwalić równą podłogą. Podstawową pojemność bagażnika 432 l można zwiększyć do 1241 l (po oparcia przednich foteli).
Wyjątkową pozycję 3008 podkreśla instalacja systemów, które dotychczas samochody marki Peugeot nie oferowały. Chodzi m.in. o wyświetlacz head-up prezentujący najważniejsze dane na przedniej szybie w polu widzenia kierowcy, dalej automatyczny hamulec ręczny czy system ostrzegający przed niebezpiecznie małą odległością od samochodu jadącego przed nim.
Zupełną nowością jest system ograniczający przechyły nadwozia zainstalowany przy tylnej osi. Pasywny element hydrauliczny łączy prawy i lewy tylny amortyzator i działa jako trzeci amortyzator. Na zakręcie eliminuje przechyły, a zarazem nie wpływa na właściwości zawieszenia w pionie (w odróżnieniu od klasycznych stabilizatorów).
Peugeot 3008 - gama silnikówSilnik1,6 VTi1,6 THP1,6 HDI2,0 HDI (A)Pojemność skokowa [cm3]1598159815601997Cylindrów/zaworów4/44/44/44/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]88 (120)/6000110 (150)/580080 (109)/4000110 (150)/3750 [120 (163)/3750]Nejvyšší toč. moment [Nm/obr./min]160/4250240/1400240 [260]/1750340/2000Prędkość maksymalna [km/h]185201180 [180]195Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]11,88,912,2 [12,2]9,7Masa własna [kg]132413841350 [1350]1454 [1464]Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]9,810,66,5 (5,9)7,1
Peugeot 3008 będzie od roku 2011 pierwszym pojazdem grupy PSA Peugeot Citroen, który napędzany będzie układem hybrydowym HYbrid4. System zamontowany był w koncepcyjnym modelu, który prezentowano w Paryżu. Nowość wpłynie nie tylko na niższe zużycie paliwa (do 35 %), ale również na właściwości jezdne w terenie. Hybrydowy układ napędowy oferowany będzie z napędem na cztery koła – na przednią oś siłę napędową przekazywać będzie turbodiesel HDI FAP, tylne koła napędzane będą silnikiem elektrycznym. Samochód będzie w stanie poruszać się wyłącznie na prąd elektryczny. Premiera auta odbędzie się najpóźniej w roku 2011.