Nowa wersja silnika wysokoprężnego 2,0 HDI ma obecnie moc 103 kW (dotychczas 100 kW) i spełnia normę emisji szkodliwych spalin Euro 5. Jego zużycia paliwa jest o 0,2 l mniejsze i wynosi obecnie 5,3 l/100 km.
W silniku 1,6 HDi FAP (88 kW) w modelu 308 SW dzięki zastosowaniu opon Energy Saver udało się obniżyć zużycie paliwa z 5,1 l na 4,9-5,0 l/100 km.
Silnik benzynowy 1,6 THP o mocy 110 kW z turbosprężarką otrzyma obecnie sześciostopniowa przekładnię. Także i do tej wersji montowane będą oszczędniejsze opony Energy Saver. Jego średnie zużycie paliwa obniżone zostało o 0,1 l do 7,0 l/100 km.
Oprócz wymienionych jednostek, w ofercie pozostaną: 1,4 VTi (70 kW), 1,6 VTi (88 kW) i 1,6 HDi (66 kW). Od stycznia 2009 w ofercie znajdzie się również nowy system nawigacji satelitarnej VIP Nav, który ma 7-calowy ekran i mapy zapisane na karcie SD. W Niemczech dostępny będzie za dopłatą 950 Euro.