Piąta edycja konkursu, którego temat brzmiał: "Peugeot na ulicach światowychmegapolis przyszłości" spotkała się z ogromnym zainteresowaniem uczestników:pochodzący z 95 krajów projektanci nadesłali aż 2500 projektów!
Zwycięskiconcept-car: PEUGEOT RD zaprojektowany został przez Carlosa Arturo Torresa Tovara.
Peugeot RD, który swoją funkcjonalność zawdzięcza głównie zręcznej kombinacji poszczególnych elementów daje gwarancję doskonałej przyczepności i pozwala z łatwością przedrzeć sięprzez natężony miejski ruchu.
Ten jednoosobowy concept-car wyposażono w elektryczny silnik przyjazny dla środowiska, zaś kierujący zyskuje wrażenie większej swobody jazdy dzięki zastosowaniu panoramicznej perspektywy, komunikatów głosowych ułatwiających jazdę, a także bezpiecznego systemu wyświetlania niezbędnych informacji, których konsultacja nie wymaga pochylenia głowy.
Zwycięski Koncept-Car to połączenie jazdy na trójkołowym skuterze z przyjemnością prowadzenia sedana, przy zachowaniu głównych funkcji charakterystycznych dla obu środków transportu… nie licząc ciszy.
Łatwo dostępny, solidny, niezwykle prosty Peugeot RD doskonale wpisuje się zatem w środowisko megapolis przyszłości, odpowiadając na potrzeby kompleksowej mobilności. Wszystkie oficjalne zdjęcia projektu dostępne są nawww.peugeot.com.
Carlos Arturo Torres Tovar
Carlos Arturo Torres Tovar ma 27 lat i pochodzi z Kolumbii. Dorastał w robotniczym miasteczku Tunja. Od dziecka wyrabia i modeluje glinę, ziemię i pasjonuje się rzeźbą. Zaprojektował, naszkicował i wyrzeźbił wiele przedmiotów, zwłaszcza samochodów używając do tego dowolnego tworzywa...
Początkowo studiował języki obce w Tunji, jednak wkrótce zrezygnował z nauki w rodzinnym mieście i przeniósł się do Bogoty, gdzie rozpoczął naukę w Szkole Wzornictwa Przemysłowego na Krajowym Uniwersytecie Kolumbijskim, którego jest absolwentem.
5. edycja konkursu Stylu Peugeot : prawdziwy sukces
600 000 odwiedzin oficjalnej strony Peugeot, komentarze na blogach i forach na całym świecie - to efekt konkursu.
Design Peugeot jest pierwszym konkursem wzornictwa samochodowego o zasięgu międzynarodowym. Od samego początku pasjonował młodych projektantów, marzących zarówno o odpowiedzialnym świecie, w którym mobilność jest funkcją ludzkich potrzeb, jak i szacunku dla środowiska. To dlatego chcąc zapewnić równowagę współistnienia człowieka i maszyny projektanci koncentrują się na takich rozwiązaniach, jak silnik hybrydowy, silnik elektryczny, ogniwo wodorowe, ale też kompaktowość projektu.
Nowe nagrody na miarę projektów
Chcąc dodatkowo zachęcić młode talenty, Peugeot wprowadził zmiany do formuły nagrody konkursowej. Zwycięzca, którego projekt wykonany zostanie w skali 1:1 otrzymuje czek na 10.000 euro i konsolę do gier Xbox 360.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, nagradzanych jest też 29 innych projektów,.
Kalendarz
Konkurs Stylu dzieli się na 5 faz.
Faza kreacji: rozpoczęła się wraz z ogłoszeniem tematu konkursu, tj. 20 kwietnia 2008 podczas salonu w Pekinie.
Faza wyboru: w okresie od 25 do 31 lipca 2008, komisja konkursowa wybrała trzydzieści projektów, które następnie poddane zostały pod głosowanie internautom i przedstawicielom prasy. Nastepnie internauci wybrali w głosowaniu dziesięć projektów finałowych. W dniu 16 września, dziesięć finałowych projektów zostało opublikowanych w internecie.
Ogłoszenie wyników: odbyło się 2 października, na stoisku Peugeot podczas Salonu Samochodowego w Paryżu - ogłoszone zsotało nazwisko zwycięscy. Faza wykonania: w październiku 2008, rozpoczęto realizację makiety w skali 1 :1.
Faza prezentacji od 20 kwietnia 2009 roku makietę zwycięskiego projektu będzie można oglądać na stoisku Peugeot podczas Salonu w Szanghaju, w Chinach.