Dwunastocylindrowe bolidy Peugeot 908 HDI FAP zadebiutowały pod koniec zeszłorocznej zimy i od razu stanęły na starcie pucharu Le Mans odgrywanego w kilku miastach Europy. Prawie wszystkie wyścigi Peugeot zakończył zwycięstwem, podobnie jak treningi do najważniejszego wyścigu sezonu – 24 godzin Le Mans. Do mety samochody spod znaku lwa dojechały jako jedne z pierwszych, jednak pierwsze miejsce przypadło wysokoprężnemu Audi.
Francuzi byli jednak zadowoleni, gdyż pomiędzy debiutem na torach wyścigowych i najtrudniejszym wyścigiem sezonu mieli bardzo mało, by odpowiednio zestroić samochód. Tak więc wynik był raczej zaskoczeniem. W tym roku Peugeot nie przygotowuje żadnych usprawiedliwień i jasno wytyczył sobie cel zwyciężenia na rodzimym gruncie w Le Mans oraz obronienia zeszłorocznego zwycięstwa w pucharze Le Mans Series.
W walce o tytuł Francuzi wykorzystają swój bolid Peugeot 908 HDI FAP należący do kategorii prototypów Le Mans LMP1. Jego wymiary to 4610 x 2000 x 1030 mm, rozstaw osi 2950 mm, masa niewiele ponad 900 kg, zbiornik paliwa 81 litrów. Karbonowa karoseria ma przednią szybę z polikarbonu. Dwunastocylindrowy silnik V12 o pojemności 5,5 l z rzędami cylindrów rozwartymi pod kątem 100 stopni otrzymał aluminiową konstrukcję, system common-rail i jednostkę sterującą dostarczył Bosch. Samochód wyposażono w dwa filtry cząstek stałych firmy Dow Automotive. Moc maksymalna wynosi ok. 515 kW (700 KM), a moment obrotowy sięga granicy 1200 Nm. Sześciobiegowa przekładnia sekwencyjna przekazuje siłę napędową na tylną oś poprzez dyferencjał o zwiększonym tarciu.
Karbonowe nadwozie nadal prześwieca pomiędzy maskowaniem bojowym, jednak każdy z trzech samochodów ma swoją własną kolorystykę. Auto z numerem 7 będzie w przeważającej mierze czerwone, ósemka będzie granatowa, a dziewiątka szara.
Za sterami bolidów zasiądzie dziesiątka kierowców, włącznie z takimi gwiazdami jak Christian Klien czy Jacques Villneuve. Na razie nie podano dokładnego składu trzech załóg. Bliższe informacje o kierowcach zespołu Peugeot można przeczytać w artykule Peugeot: dziesięciu wspaniałych w 908-ce
W roku 2007 Peugeot Sport wprowadził na tory wyścigowe nie tylko prototyp 908 HDI FAP, ale także trzy inne serie wyścigówek, które są o wiele dostępniejsze.
Pierwsze starty ma za sobą rajdowy Peugeot 207 Super 2000, któremu udało się już wygrać rajdy w Portugalii i Polsce, a także w międzynarodowej serii IRC (zarówno w pucharze kierowców, jak i konstruktorów). Samochody dostępne są w poszczególnych krajach poprzez głównych importerów marki.
W pucharze Spider THP, który odbywa się przede wszystkim na francuskich torach wyścigowych, doszło do zwiększenia mocy samochodów i zmian w aerodynamice. Silnik 1,6 z doładowaniem oferuje teraz 160 kW (218 KM).
Biletem wstępu do serii Spider THP jest zwycięstwo w niższej kategorii, w której ścigają się nieznacznie zmodyfikowane hatchbacki Peugeot 207 RC.
Galeria zdjęć
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo
Peugeot 908 HDI FAP jedzie do Le Mans po zwycięstwo