Francuski Peugeot zaprezentował ostateczną wersję swojego bolidu wyścigowego Peugeot 908, przeznaczonego do wyścigu 24 godziny w Le Mans. Do napędu auta wybrano aluminiowy 12-cylindrowy turbodiesel HDi FAP V12 o pojemności 5,5 l. Z silnika uzyskano moc 515 kW (700 KM), a odpowiednie przyśpieszenie zapewnia ogromny moment obrotowy 1200 Nm. Na końcach obu gałęzi układu wydechowego zamontowano filtry cząstek stałych, tak więc konkurencja nie musi się obawiać uduszenia „chmurą dymną”.
Tegoroczny wyścig 24 godziny w Le Mans zapowiada się bardzo interesująco, Peugeot 908 stanie do walki ze swoim największym rywalem, dieslowym bolidem Audi R10 TDI. Fani mogą cieszyć się na zaciętą walkę, ponieważ oba bolidy nie spotkały się jeszcze na torze wyścigowym. Audi propaguje swoje R10 TDI na całym świecie, podczas gdy Peugeot pozostaje wierny wyłącznie Europie. Peugeot 908 nawiązuje do swojego poprzednika oznaczonego 905, który królował na torach wyścigowych w latach 1992 i 1993.
W galerii prezentujemy wyścigowy Peugeot 908, ale także jego cywilną wersję sfotografowaną podczas testów.