Na treningach przed piątą rundą serii najlepsze okazały się dwie załogi Peugeot Total Team. Lepsi byli Marc Gene i Nicolas Minassian, którzy wyprzedzili o 0,43 sekundy triumfatorów trzech poprzednich zawodów, Pedro Lamy i Stephane Sarrazina.

Taka sama kolejność było podczas kwalifikacji: Hiszpan i Francuz znów pokonali swoich kolegów z zespołu. Portugalczyk i Francuz tym razem stracili 0,476 sekundy. Gene i Minassian stali się więc faworytami zawodów.

Zawody w Anglii liczyły 195 okrążeń toru. Dwa samochody Peugeot niezmiennie prowadziły - jechały jeden za drugim. Niestety na 112 okrążeniu prowadzący drugą 908-kę Pedro Lamy przebił oponę. Spowodowało to konieczność zmiany koła i samochód z numerem 7 zespołu Peugeot spadł na piąte miejsce.

Portugalczyk nie rezygnował jednak z walki o podium. W końcówce, podczas wyprzedzania jednego z konkurentów doszło do kolizji. Peugeot zjechał do boksu i... tam pozostał bowiem sędziowie nie pozwolili mu już wyjechać na tor.

Marc Gene prowadzący w drugiej części 908-kę prowadził niezagrożony i pierwszy minął linię mety, wyprzedzając najgroźniejszych rywali o dwa okrążenia toru.

Mimo niepowodzenia w Anglii, Pedro Lamy i Stephane Sarrazin utrzymali prowadzenie w klasyfikacji Le Mans Series LM P1. Marc Gene i Nicolas Minassian zajmują trzecie miejsce, ale nie stracili jeszcze szans na wicemistrzostwo w cyklu.

Ostatni finałowy wyścig Mil Mihas w Brasil odbędzie się w dniach 9 - 11 listopada.

Wyniki

1000 km Silverstone (195 okrążeń x 5,141 km = 1002,495 km):

1. Marc Gene i Nicolas Minassian (Peugeot 908 HDi FAP) - 5:41.45,230 godz.;2. Emmanuel Collard i Jean-Christophe Boullion (Pescarolo 01 - Judd) - strata 2 okrążenia;3. Joao Barbosa, Stuart Hall i Martin Short (Pescarolo 01 - Judd) - 4 okrążenia;

Klasyfikacja Le Mans Sesries LM P1:1. Pedro Lamy i Stephane Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) - 36 pkt.;2. Jean-Christophe Boullion (Pescarolo 01 - Judd) - 34 pkt.;3. Marc Gene i Nicolas Minassian (Peugeot 908 HDi FAP) - 28 pkt.