Jadący samochodem Peugeot 207 Super 2000, obrońcy tytułu Mistrzów Polski w swoim inauguracyjnym występie w 2008 roku, okazali się zdecydowanie najlepsi. Zajęli pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu i Klasie Super 2000, zdobyli też dodatkowy punkt za wygranie największej liczby odcinków specjalnych. Firma Peugeot Polska zwyciężyła w punktacji Producentów, a team – w punktacji Zespołów Sponsorskich.

Rajd Krakowski, który po przerwie powrócił do kalendarza RSMP, rozgrywany był na klasycznych odcinkach specjalnych, po których niegdyś załogi ścigały się m.in. w cyklu Mistrzostw Europy. Mimo, że pogoda okazała się łaskawa, zawody były bardzo trudną próbą zarówno dla kierowców, jak i samochodów. Szybka trasa, chwilami wąska, śliska i powybijana, wymagała od zawodników maksymalnej koncentracji.

Nad górami niemal przez cały czas wisiały ciemne chmury, wydawało się, że za chwilę może spaść deszcz. Gdy tylko Peugeot 207 z numerem 6 wjeżdżał do serwisu, niemal natychmiast zjawiali się przedstawiciele innych ekip bacznie śledzący, jakie ogumienie zakładać będę na kolejną pętlę mechanicy Peugeot Sport Polska Rally Team. Wszyscy kontrolowali mistrzów, korzystali z ich autorytetu oraz doświadczenia zespołu, nikt nie chciał popełnić błędu...

Do krótkiego prologu, który rozegrany został wokół rynku w centrum Myślenic i był obserwowany przez tłumy kibiców, przystąpiły cztery załogi w samochodach Peugeot 207 Super 2000. Najszybsi z nich okazali się Bryan Bouffier i Xavier Panseri, sklasyfikowani w wynikach na czwartym miejscu, ze stratą 0,9 sekundy do najlepszych na próbie, Tomasza Kuchara i Daniela Dymurskiego.

Dwa pierwsze, „prawdziwe” odcinki specjalne zakończyły się zwycięstwem samochodu Peugeot 207 Super 2000, za kierownicą którego zasiadał Michał Kościuszko. Bryan i Xavier rozpoczęli od trzeciego miejsca, po drugim odcinku awansowali na drugie.

Potem jednak zdecydowanie przyspieszyli, rozpoczynając wspaniałą serię zwycięstw: wygrali pozostałe siedem prób pierwszego etapu, osiągając zdecydowaną przewagę nad konkurentami!

Także drugiego dnia ich Peugeot okazał się najszybszy – z pięciu OS-ów reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team wygrali cztery...

- Jest znakomicie! - mówił na mecie Bryan. To przecież mój pierwszy start w 2008 roku i taki początek sezonu jest świetny dla mnie, i dla zespołu. Rajd okazał się bardzo trudny: było bardzo brudno, ślisko i szybko. Jedynym naszym problemem było przebicie opony, ale na szczęście nastąpiło ono pod koniec odcinka i nie miało to wpływu na nasz wynik. Samochód spisywał się jednak perfekcyjnie. Pragnę podziękować wszystkim osobom w teamie: wykonali oni kapitalną pracę! Dziękuję też naszym sponsorom. Wynik jest optymistyczny, mamy powody do radości. Z nadzieją przyjadę na następny rajd w maju...

- Odnieśliśmy zwycięstwo w pierwszym rajdzie w sezonie i zdobyliśmy dodatkowy punkt za największą liczbę wygranych OS-ów – komentował Xavier. Jestem bardzo szczęśliwy. To wcale nie będzie dla nas łatwy sezon - kilku kierowców dysponuje przecież porównywalnym samochodem do naszego. Michał Kościuszko i Michał Sołowow potwierdzili na tym rajdzie, to co już wiemy: że potrafią jeździć bardzo szybko. Naszą przewagą była znajomość 207-ki, przejeździliśmy przecież w niej ubiegły sezon. Ale w następnych rundach konkurenci będą już też „wjeżdżeni” w nowe samochody. Zapowiada się za tym ciekawie, choć nie ukrywam, że naszym celem jest obronienie tytułu!

Bryan i Xavier cieszą się ogromną popularnością wśród kibiców – na każdym kroku spotykają się z objawami sympatii: rozdają autografy, pozują do zdjęć. To dla nich miłe (choć zapewne męczące) chwile. Francuzi mają też coraz więcej przyjaciół wśród polskich kierowców, którzy coraz częściej i chętniej, podczas wolnych chwil na rajdzie, wymieniają z załogą Peugeot poglądy czy proszą o poradę...

Pechowcami podczas Rajdu Krakowskiego okazali się Michał Sołowow i Maciej Baran. W ich samochodzie doszło do zablokowania układu wydechowego. Na szczęście udało się sytuację opanować i załoga pojechała dalej, osiągając metę. Jednak z drugiego miejsca, które zajmowała do tego momentu – spadła na dziesiąte...

Po rajdzie zespół Cersanit Rally Team opublikował oświadczenie, w który dziękuje za pomoc (pożyczenie nowego tłumika) kierownictwu Peugeot Sport Polska RT.

Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Gefco, Bank Peugeot Leasing, Malkom, BF Goodrich, Kyriad

Klasyfikacja RSMP (po dwóch rundach):

Generalna:1. Leszek Kuzaj i Craig Parry -14 pkt.;2. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski – 13 pkt.;3. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 11 pkt.;4. Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja – 8 pkt.;5. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka – 6 pkt.;5. Tomasz Czopik i Andrzej Wroński – 6 pkt.

Klasa Super 20001. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000) – 4 pkt.;2. Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran(Peugeot 207 Super 2000)–4 pkt.;3. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000) – 3 pkt.;3. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak(Peugeot 207 Super 2000)– 3 pkt.

Zespoły Sponsorskie:1. MapaMap STP Rally Team – 16 pkt.;2. Subaru Poland Rally Team – 15 pkt.;3. Peugeot Sport Polska Rally Team – 10 pkt.;4. J&S Energy Rally Team – 9 pkt.;5. ACE Racing – 6 pkt.;5. PROF Management – 6 pkt.

Producenci:1. Subaru – 3 pkt.;2. Peugeot – 2 pkt.

Zdjęcie: Ireneusz Fornalik (Zobacz galerię z rajdu), Lesław Sagan