W swoim wystąpieniu Jean-Philippe Collin scharakteryzował aktualną sytuację Peugeot w obliczu światowego kryzysu gospodarczego.

Oto tezy wystąpienia:

1. Peugeot patrzy w przyszłość z ufnością bowiem:

- światowa marka samochodowa jest na rynku od 120 lat;- obecny jest w 160 krajach na całym świecie;- jest 5 marką w Europie;- poza Europą wzrost wyniósł 200 procent w ciągu ostatnich ośmiu lat;- 40 procent sprzedażny odbywa się poza Europą;- w 2008 roku przekroczony został próg 50 milionów sprzedanych samochodów;- w 2008 roku sprzedaż światowa Marki wyniosła ponad 1,9 mln sztuk;- utrzymany został udział na poziomie 7,3 procenta na rynku europejskim mimo silnej tendencji spadkowej w sprzedaży na poszczególnych rynkach krajowych;- wzrost sprzedaży poza Europą zachodnią o ponad 13 procent w stosunku do 2007 roku.

2. Atutami Peugeot są oferta produkcyjna (szeroki wybór w gamie samochodów) oraz pozycja lidera w ochronie środowiska.

3. Sieć Blue Box:

- efektywna;- kompetentna;- wiarygodna;- niezależna (punkty główne oraz własne oddziały sprzedaży detalicznej - np. w Warszawie);- jakość serwisu osia strategiczna Marki.

4. Dostępność do kredytu, jako głównego czynnika zakupu samochodu (70 procent zakupów opartych jest na kredycie) oraz finansowanie klientów indywidualnych (Banque PSA Finance w zakresie ryzyka, rezerwy i efektywności).

5. Produkt:

- 1 miejsce modelu 207 w Europie w swoim segmencie w 2008 roku;- ponad 420 tys. sprzedanych sztuk modelu 308;- nowy rekord roczny w udziale w Europie w rynku samochodów użytkowych (2008 r - 9,5 proc.);- mocna poprawa jakości;- oferta produktowa odnowiona i poprawiona (np. modele 206+, 3008 i 308 CC).

Jeśli chodzi o ochronę środowiska to 1 samochód na 6 sprzedanych, emitujących poniżej 120 g CO2 to samochód Peugeot!

Peugeot jest liderem w Europie wśród pojazdów osobowych emitujących poniżej 120 g. 33 modele Marki emitują poniżej 130 g.

W konkluzji Jean-Philippe Collin podkreślił, że rzeczywisty kryzys jest rzeczą niezaprzeczalną, ale Peugeot posiada liczne atuty, by mu sprostać i wyjść z niego silniejszym w myśl chińskiej zasady: wei - ji (zagrożenie - szansa).

Marka posiada ambitny plan produktowy, silną pozycję w zakresie ochrony środowiska i zrównoważenia ekonomicznego gamy, przełomowe rozwiązania technologiczne szybko i masowo wprowadzane na rynek, potwierdzoną i rozwijającą się obecność w świecie, potencjał techniczno = przemysłowy, dostosowany do wymogów na dziś i jutro, wreszcie - mocną sieć i zespoły ludzkie.

Prezes Jean-Philippe Collin odpowiadał na liczne pytania dziennikarzy. Podkreślił m. innymi silny związek sportu z image firmy.

Przy okazji Dyrektor Generalny Peugeot Polska, Stefano Casadio poinformował, że mimo trudnych czasów firma będzie także w tym roku w sporcie samochodowym w Polsce. Przypomnijmy, że zespół Peugeot Sport Polska Rally Team wywalczył z samochodem Peugeot 207 Super 2000 wszystko co możliwe do zdobycia w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w 2007 i 2008 roku.

W tym sezonie Bryana Bouffiera zastąpi za kierownicą Tomasz Kuchar.

Jean-Philippe Collin

Absolwent Wyższej Szkoły Elektrycznej (Supelec).

Karierę zawodową rozpoczął w 1982 roku w IBM, gdzie był szefem centrum zaopatrzenia części składowych w USA i doradcą rady zakupów Światowych. Był też szefem Laboratorium Technologii i jakości.

W 1995 roku rozpoczął pracę w VALEO na stanowisku Dyrektora Zakupów gałęzi Elektronicznej, a następnie Dyrektora Zakupów koncernu.

W 1999 roku został szefem zakupów w firmie Thomson, a w następnych latach członkiem Komitetu Wykonawczego.

19 lipca 2004 roku został Dyrektorem Zakupów koncernu PSA Peugeot Citroën w Dyrekcji Platform, Technik i zakupów.

Od kutego 2007 roku podlegał bezpośrednio Prezesowi PSA Peugeot Citroën, Christianowi Streiff'owi i został członkiem Rozszerzonego Komitetu Dyrekcji.

1 stycznia 2008 roku Jean-Philippe Collin mianowany został Dyrektorem Generalnym Peugeot i członkiem Zarządu grupy PSA Peugeot Citroën.