Tak więc zostanie realizowany program promowania swoich produktów poprzez sport: zarówno ten najwyżej kwalifikowany i spektakularny (Enduro), jak też poprzez rajdy samochodowe.

Kryzys skłonił jednak dyrekcję Peugeotdo połączenia synergii w grupie PSA Peugeot Citroen - Olivier Quesnel został nowym szefem Peugeot Sport.

W 2008 roku rozczarowanie było ogromne mimo, że 908 HDiFAP okazała się skuteczna, co potwierdziły cztery zwycięstwa w pięciu wyścigach Le Mans Series (w 24 godzinach Le Mans otarła się o zwycięstwo).

Cała ekipa Peugeot Sport nie ustawała w wysiłkach by poprawić słabe punkty, które pozbawiły ją zwycięstwa w Le Mans. Pracowano nad: optymalizacją kontroli trakcji, redukcją zanieczyszczenia chłodnic, usprawnieniem montażu kół by ułatwić mechanikom ich wymianę, a wszystko to przed skoncentrowaniem się nad przystosowaniem 908 do nowych regulaminów wydanych przez ACO, których celem jest znaczna redukcja osiągów samochodów.

Cele na 2009 rok

Podkreślono, że głównym celem w2009będą wyścigi 24 godziny Le Mansi jak tłumaczy Olivier Quesnel, team Peugeot Totalprzystępuje do ciężkiego programu testów przygotowawczych.

-Mamy rozpisany poważny program jazd próbnych z symulacją wytrzymałości na różnych torach - mówi nowy szef. Będziemy uczestniczyć w dwóch wyścigach przed "24 godziny Le Mans", które będą testami najwyższej miary i próbami generalnymi całej ekipy. Wybraliśmy więc wyścig "12 godzin Sebring", pierwszą eliminację amerykańską Le Mans Series w marcu, z dwoma samochodami i sześcioma kierowcami. Następnie "1000 km w Spa - Francorchamps" w dniach 8 - 10 maja, trzema samochodami, które będą się ścigać w Le Mans. W chwili obecnej nie zadecydowaliśmy jeszcze o dalszym programie po 24 godzinach w Le Mans. Rozważamy najlepsze eliminacje, które zapewnią nam dużą oglądalność i promowanie naszej Marki. Na koniec, nowością jest samo nadwozie 908 HDi FAP w niebieskiej barwie na wszystkichegzemplarzach i błyszczącym aluminium pokrywającym kabinę równocześnie obniżając jej temperaturę. Cały program wyścigów jest oczywiście możliwy dzięki pomocy naszych sponsorów.

Dziewięciu wspaniałych

Peugeot Sport zaangażował dziewięciu kierowców i zaufał tym, którzy się sprawdzili w ciągu ostatnich dwóch latprogramu wyścigów.

Są to: Sébastien Bourdais ( Francja, 30 lat), David Brabham ( Australia, 43 lata), Marc Gené ( Hiszpania, 35 lat), Christian Klien ( Austria, 26 lat), Pedro Lamy ( Portugalia, 37 lat), Nicolas Minassian ( Francja, 36 lat), Franck Montagny ( Francja, 31 lat), Stéphane Sarrazin ( Francja, 33 lata), Alexander Wurz ( Austria , 35 lat).

Ekipa doprawdy imponująca, biorąc pod uwagę ich osiągnięcia w sporcie!

Pierwszy wyścig z udziałem zespołu odbędzie się 21 marca. Wystartują wnim załogi w składzie:

908 HDi FAP numer 07: Nicolas Minassian – Pedro Lamy – Christiana Klein;908 HDi FAP numer 08: Franck Montany - Stéphane Sarrazin - Sébastien Bourdais.

Samochód

Oto ważniejsze dane techniczne samochodu, który startować będzie w prestiżowych wyścigach Le Mans:

P E U G E O T 908 HDi FAPNADWOZIETyp:Le Mans prototyp LMP 1Struktura:JednobryłowaKaroseria:Włókno węglowePrzednia szyba:Włókno węglowePRZENIESIENIE NAPĘDUSkrzynia biegów:Podłużna 6 biegowaKarter skrzyni biegów:Odlew aluminiumSterowanie:SekwencyjneSprzęgło:Wielotarczowe ceramiczno – metaloweMechanizm różnicowy:SamoblokującyOlej:TotalZAWIESZENIEZawieszenie:Podwójne wahacze popychane / ramie wahliwe w 4 stronySprężyny:Drążki skrętneAmortyzatory:CiśnienioweDrążki stabilizatora:Przednie / TylneUKŁAD KIEROWINCZYUkład kierowniczy:WspomaganyHAMULCEHamulcePodwójny obwód hydrauliczny, zaciski z lekkich stopów; węglowe przednie / tylne wentylowaneTarcze hamulcowe przednie:380 mmTarcze hamulcowe tylne:355 mm; rozdział siły hamowania regulowany przez kierowcęKOŁAFelgi:Z magnezuKoła przednie:13,5 x 18 caliKoła tylnie:14,5 x 18 caliOpony:Michelin: radialne, przednie : 33 / 68-18; tylne: 37 / 71-18WYMIARYDługość:4610 mmSzerokość:2000 mmWysokość:1030 mmRozstaw osi:2950 mmZwis przedni:910 mmZwis tylny:750 mmPojemność zbiornika:81 litraCiężar:900 kg