Rajd na Podkarpaciu będzie miał bardzo uroczystą oprawę, jest bowiem głównym wydarzeniem obchodów jubileuszu 60-lecia Polskiego Związku Motorowego. Impreza stanowi nie tylko rundę RSMP, ale także eliminację Rajdowych Mistrzostw Słowacji, Rajdowego Pucharu Polski oraz Środkowoeuropejskiego Trofeum FIA. Stąd na starcie, obok krajowej czołówki, staną liczne załogi zagraniczne – łącznie kibice obejrzeć będą mogli w akcji ponad 135 samochodów.

Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski bardzo chcieliby poprawić ubiegłoroczny wynik, kiedy startując Peugeot 207 Super 2000 zajęli drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Mieli jednak ogromnego pecha – o końcowym wyniku nie decydowała bezpośrednia rywalizacja z konkurentami, ale przypadek. Reprezentanci Peugeot Sport Polska z powodu wypadku innej załogi nie mogli wystartować do odcinka specjalnego, otrzymali więc czas nadany przez Zespół Sędziów Sportowych, co pozbawiło ich szansy na końcowy sukces. Na osłodę pozostało zwycięstwo w klasie S2000.

- Rzeszów to jeden z moich ulubionych rajdów – powiedział Tomek Kuchar. W ubiegłym roku o mały włos go nie wygraliśmy. Decyzja sędziów o nadaniu nam czasu gorszego o czterdzieści sekund od zwycięzców odcinka była bardzo kontrowersyjna i w naszym przekonaniu nieuczciwa, ale zespół ostatecznie się od niej nie odwołał. Czujemy duży niedosyt, mamy jednak nadzieję, że uda nam się w tym roku to zrekompensować. Trudno powiedzieć, jak można oszacować nasze szanse – konkurencja jest tym razem wyjątkowo mocna, ale jak zawsze damy z siebie wszystko, aby wynik był dla nas i zespołu jak najlepszy!

Trasa 19. Rajdu Rzeszowskiego liczy ponad 552 kilometry. Składa się z dwunastu odcinków specjalnych o łącznej długości 160,3 km. Szczególną atrakcją dla kibiców będzie Superoes – próba w Rzeszowie została tym razem przeniesiona do samego centrum miasta. Zawody rozpoczną się w piątek, 6 sierpnia, a pierwsza załoga na mecie spodziewana jest następnego dnia około godz. 15.45.

- Gorąco wierzymy, że na Podkarpaciu Tomek i Daniel odniosą sukces – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. Limit pechowych zdarzeń został już wyczerpany i na szybkich, technicznych odcinkach nasza załoga podejmie rywalizację nie tylko o zwycięstwo w klasyfikacji RSMP, ale i w całym rajdzie! Obsada jest bardzo silna, wiele też może zależeć od pogody. Na tym terenie zdarzają się nagłe, gwałtowne opady, które mogą „przewrócić” klasyfikację, niezwykle ważne jest więc podejmowanie trafnych decyzji związanych z doborem opon. Jedno jest pewne – rywalizacja będzie jak zwykle bardzo zacięta i interesująca dla kibiców. Wierzymy, że załoga w Peugeot 207 S2000 grać będzie tym razem „pierwsze skrzypce”!

W klasyfikacji generalnej RSMP Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski zajmują trzecie miejsce, ale różnice w czołówce są nieznaczne i po kolejnym rajdzie kolejność może się zmienić. W ubiegłym roku samochody Peugeot 207 S2000 święciły w rajdzie sukces – zajęły dwa pierwsze miejsca, a w pierwszej „siódemce” klasyfikacji generalnej znalazły się dwa kolejne. Jak będzie tym razem?

NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA RSMP (po 4 rundach)

Klasyfikacja generalna:

1. Michał Sołowow i Maciej Baran 135 pkt.

2. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran 130 pkt.

3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymarski 119 pkt.

4. Leszek Kuzaj i Craig Parry 68 pkt.

5. Bryan Bouffier i Xavier Panseri 62 pkt.

6. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur 51 pkt.

Klasa S2000:

1. Michał Sołowow i Maciej Baran 42 pkt.

2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymarski 35 pkt.

3. Leszek Kuzaj i Craig Parry 21 pkt.

Klasyfikacja Zespołów Sponsorskich

1. Subaru Poland Rally Team 30 pkt.

2. Cersanit Rally Team 27 pkt.

3. Peugeot Sport Polska Rally Team 22 pkt.

Klasyfikacja Producentów

1. Subaru 19 pkt.

2. Peugeot 17 pkt.

3. Skoda 6 pkt.

4. Abarth 4 pkt.