Rajd Polski jest czwartą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz rundą Mistrzostw Europy. Reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team zajmują aktualnie w klasyfikacji generalnej RSMP pierwsze miejsce.

Dla Bryana Bouffiera i Xaviera Panseri – aktualnych Mistrzów Polski, będzie to bardzo trudny występ. Nie tylko, dlatego, że na starcie stanie wielu znakomitych kierowców polskich i zagranicznych, ale także z powodu tego, że impreza z racji swojej rangi, preferuje załogi uczestniczące w cyklu Mistrzostw Europy - liderzy klasyfikacji RSMP otrzymali dopiero 11 numer startowy.

- Konkurencja jest jeszcze mocniejsza niż zazwyczaj – powiedział Bryan. W rajdzie wystartuje kilku znanych zawodników. Ale nie tylko ci, którzy przyjadą zza granicy będą groźni. Pojedzie choćby Krzysztof Hołowczyc i to bardzo dobrym samochodem, Peugeotem 207 Super 2000... Rajd Polski to ciekawa i wymagająca impreza, stawiam ją zdecydowanie na pierwszym miejscu spośród rajdów szutrowych w Waszym kraju. Odcinki są wymagające, dobrze przygotowane. Moje wspomnienia z ubiegłego roku nie są najlepsze, bowiem jak niektórzy zapewne pamiętają przebiłem oponę i straciłem sporo czasu. Ale tamten występ miał zupełnie inny wymiar - przyjechałem głównie po to, aby zaprezentować w imieniu Peugeot Polska i sponsorów znakomity model 207 S2000. Tym razem jest inaczej – rywalizuję w obronie tytułu mistrza, pojadę więc pod pewną presją wyniku. Jestem jednak w dobrym nastroju – liczę, że uda mi się powalczyć. Nasz zespół jest doskonale zorganizowany, wszystkim nam bardzo zależy na odniesieniu sukcesu...

Przed Bryanam i Xavierem na trasę wyjedzie ośmiu kierowców z listy priorytetowej FIA B oraz dwie polskie załogi zgłoszone do ME.

- Oczywiście naszym celem jest odniesienie zwycięstwa – mówi Andrzej Nosiński, Dyrektor ds. Kontaktów Zewnętrznych Peugeot Polska. Jedenasty numer startowy nie będzie naszej załodze ułatwiał zadania, szczególnie podczas ponownych przejazdów odcinków specjalnych, gdy trasa będzie już mocno rozjeżdżona. Bryan jest doświadczonym kierowcą, bardzo lubi jeździć po szutrach, co udowodnił w ubiegłym roku. Wraz z Xavierem tworzą zgraną parę, stąd z nadzieją oczekiwać będziemy na wyniki z odcinków specjalnych. Chciałbym podkreślić, że po raz pierwszy w naszym kraju wystartuje w rajdzie aż pięć samochodów Peugeot 207 Super 2000. W jednym z nich za kierownicą zasiądzie Krzysztof Hołowczyc, o którego wielkich umiejętnościach nie muszę nikogo przekonywać. Z kolei Michał Sołowow w ostatniej rundzie Mistrzostw Europy zajął właśnie w modelu 207 S2000 wysokie, drugie miejsce. Michał Kościuszko ma za sobą sukces w klasie PCWRC w Mistrzostwach Świata. Rywalizacja będzie, więc bardzo ciekawa i jestem przekonany, że załogi w Peugeotach włączą się do walki o zwycięstwo i wysokie lokaty w rajdzie!

Na liście zgłoszeń Rajdu Polski widnieje 57 samochodów. W klasie Super 2000 najgroźniejszym rywalem kierowców w modelu 207 będzie aktualny wicemistrz kontynentu, Volkan Isik w Fiacie Grande Punto Abarth Super 2000. Przed rokiem Bryan pokonał konkurenta zdecydowanie wygrywając klasę Super 2000 oraz po znakomitym pościgu i zwycięstwach na kolejnych odcinkach specjalnych, zajmując piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Wiele zależeć będzie od pogody. Ostatnie edycje rajdu odbywały się zawsze w upalnej aurze. Meteorologowie zapowiadają na koniec tygodnia ochłodzenie. Ewentualne opady deszczu mogą zmienić charakterystykę odcinków specjalnych.

Trasa Orlen Platinum 65. Rajdu Polski liczy 459 kilometrów. Zlokalizowano na niej czternaście odcinków specjalnych o długości 275 km. Zawody rozpoczną się w piątek, 6 czerwca prologiem na specjalnie przygotowanej w Mikołajkach trasie Superoesu. Na metę załogi dojadą w niedzielę około godziny 15.30.

Obok modelu 207 Super 2000 na liście zgłoszeń jest pięć załóg, które wystartują w samochodach Peugeot 206 XS.

Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Gefco, Bank Peugeot Leasing, Malkom, BF Goodrich, Kyriad. Patronat Medialny: AUTO ŚWIAT.