Do tradycji modelu 205 GTi nawiązuje 3-drzwiowy model 207 RC, którego napęd zapewnia benzynowy silnik 1,6 THP z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik oferuje maksymalną moc 128 kW (175 KM) i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr./min. Jednostka powstała we współpracy ze spółką BMW.
Siła napędowa przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Sportowa odmiana 207 osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 7,1 s. Według firmy Peugeot średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,2 l/100 km, a jednostka emituje 171 g CO2 na kilometr. Oprócz silnika usportowiony Peugeot 207 odróżnia się od podstawowej wersji szerszym rozstawem kół z przodu i z tyłu oraz szerszymi nadkolami. Samochód otrzymał 17-calowe 9-ramienne alufelgi Pitlane, na których zamontowano opony Bridgestone Potenza w rozmiarze 205/45 R 17. W wyposażeniu nie zabrakło tylnego spojlera oraz pary trapezowych, chromowanych końcówek wydechu. Sportowa 207 oferowana będzie w kilku odcieniach, ale perłowy lakier Shark Grey przygotowano specjalnie dla tej wersji.
Peugeot 207 RC oferuje także jedną nowość, system SSP (Steering Stability Program), który podczas hamowania na śliskiej nawierzchni analizuje przyczepność lewych i prawych kół i przekazuje większą hamowność na koła z lepszą przyczepnością. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele, zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, więcej miękkich plastików, boczki drzwi przyozdobione alcantarą, aluminiowe pedały i inne sportowe akcesoria. Wyposażenie bezpieczeństwa jest identyczne ze standardowym hatchbackiem.