W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Mitsubishi ASX ma wersję silnikową dla każdego kierowcy
Mitsubishi ASX to reprezentant tak lubianego w Europie segmentu miejskich crossoverów. Nowy ASX mierzy 4227 mm długości, 2003 mm szerokości z lusterkami, 1567 mm wysokości, a rozstaw osi to bardzo przyzwoite 2639 mm. To bardzo ważny parametr, ponieważ w praktyce przekłada się zaskakująco przestronną kanapę. Spory jest też bagażnik, który ma aż 484 l pojemności. Crossover ma w Polsce aż cztery wersje napędowe. Ofertę otwiera silnik 1.0 o mocy 91 KM z ręczną skrzynią biegów. Co ciekawe, Mitsubishi ma też jego 100-konną wersję z fabryczną instalacją LPG. Na rynku to rzadkość, a wśród polskich kierowców autogaz nadal cieszy się popularnością. Bardzo ciekawą propozycją jest jednostka 1.3 z miękką hybrydą. Do wyboru są dwa warianty mocy, a co za tym idzie także dwie przekładnie. Model z silnikiem o mocy 140 KM ma 6-biegową przekładnię manualną, ten uzyskujący 158 KM współpracuje z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową (DCT). Topowa wersja rozpędza się od 0 do 100 km na godz. w 8,5 s, a średnie zużycie paliwa to tylko 5,9 l na 100 km wg WLTP.
We wnętrzu wyposażenie z wyższej półki
Mitsubishi przygotowało również kilka wersji wyposażenia. Już w bazowej ASX ma klimatyzację, kamerę cofania i tylne czujniki parkowania, tempomat, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, ale też wielofunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 7 cali na tablicy zegarów, stację multimedialną z dotykowym ekranem 10,4 cala i bezprzewodowy interfejs Android Auto i Apple CarPlay. W wyższych wersjach pojawia się skórzana czarna tapicerka, a siedzenie kierowcy można elektrycznie regulować w sześciu płaszczyznach. Wnętrze rozświetla elektrycznie sterowane okno dachowe, a o doznania dźwiękowe dba system nagłośnienia Harman Kardon z dziewięcioma głośnikami, w tym z subwooferem. Komfort podróży podnosi podgrzewana przednia szyba, a manewrowanie w mieście ułatwiają system kamer 360 stopni i system automatycznego parkowania (PA). W ASX-ie dostępny jest system półautomatycznej jazdy MI-PILOT. Wykorzystuje tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop & Go oraz układ centrowania na pasie ruchu (LCA). Dzięki temu samochód jest w stanie zachować dystans do pojazdu poprzedzającego oraz utrzymać się na środku pasa ruchu.
Mitsubishi ASX ma teraz zupełnie nową ofertę
Właśnie teraz może być najlepszy moment na zainteresowanie się crossoverem Mitsubishi. Japońska marka przygotowała dla ASX-a rabaty do 16 tys. zł. Bardzo atrakcyjnie wyglądają także nowoczesne formy finansowania. W Mitsubishi Niska Rata można nowym ASX-em jeździć już od 942 zł miesięcznie. Oczywiście, jak przystało na takie rozwiązania, wszystkie parametry finansowania można elastycznie dopasować do swoich potrzeb. Ogromnym atutem Mitsubishi ASX-a są także pięcioletnia gwarancja fabryczna z limitem 100 tys. km, pięć lat assistance (Mitsubishi Assistance Package-MAP) oraz nieodpłatna usługa kontroli samochodu.