Od 2 do 10 listopada 2010 roku mieszkańcy USA, którzy ukończyli 18 lat i posiadają ważne prawo jazdy, mogą się zarejestrować, by mieć szansę wskoczenia za wirtualną kierownicę i przejechania się nowym, crossoverem Mitsubishi ASX.

Korzystając z połączenia zdalnie działającego oprogramowania z elementami znajdującymi się w samochodzie, uczestnicy programu jazd testowych będą mogli zabrać zupełnie realnego ASX na wirtualną przejażdżkę po zamkniętym torze, siedząc przed monitorem własnego komputera.

-S poro się napracowaliśmy przygotowując prawdziwie innowacyjną kampanię marketingową, z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanej techniki, by oddać prawdziwy charakter samochodu i w ten sposób zainteresować klientów zarówno nowym Outlanderem Sport (ASX), jak samą marką Mitsubishi Motors. [...] Udało nam się umieścić w samochodzie kilka kamer wideo umożliwiających zmianę punktu widzenia (POV), znalazły się tam także zaawansowane odbiorniki elektronicznych sygnałów oraz serwomechanizmy sterujące ruchem pojazdu i synchronizujące go z precyzyjną mapą GPS, co łącznie pozwala uczestnikom programu na niezwykłe doświadczenie zdalnego, interaktywnego kierowania nowym crossoverem Mitsubishi - powiedział Gregory Adams, wiceprezes Mitsubishi W USA, który jest odpowiedzialny za sprawy marketingu.

- Widzimy w tym projekcie oznakę zacierającej się różnicy między rzeczywistością wirtualną i fizyczną - zauważa William Gelner, dyrektor kreatywny w agencji 180 LA. - Najlepszym przykładem rozwoju technologii jest możliwość odwzorowania nawet tak naturalnego doświadczenia, jakim jest jazda próbna samochodem. Kierowcy będą czuli się, jakby rzeczywiście siedzieli za kierownicą, ich kontrola nad pojazdem będzie niemal całkowita - podsumowuje W. Gelner.

Jazdy próbne online są częścią kampanii marketingowej, która wystartowała 15 października i potrwa w Stanach Zjednoczonych do końca stycznia.