Próba ta stanowiła przygotowanie do włączenia nowej, ustandaryzowanej technologii produkcji MQB do produkcji seryjnej.

Podczas zwiedzania fabryki w Wolfsburgu, Michael Macht podkreślił, że "modularna platforma podłogowa dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie stanie się kamieniem milowym, w wykraczającej poza jedną markę strategii modułowej koncernu. M. Macht dodał także, że dzięki tak uniwersalnej architekturze samochodów, będzie możliwe zrealizowanie ambitnych celów rozwojowych producenta.

Już od 2007 roku Audi z powodzeniem stosuje modularną płytę podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym podłużnie (MLB). Modularna płyta dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB) będzie od 2012 roku fundamentem dla ponad 30 modeli

z segmentu A0, A i B produkowanych przez koncern. Istotną zaletą strategii modułowej jest wzajemne połączenie marek i modeli koncernu, począwszy od prac konstrukcyjnych, poprzez zakupy aż do produkcji. Oczekiwanym przez koncern Volkswagen rezultatem wprowadzenia MQB będzie w przyszłości obniżenie o około 20 proc. kosztów wyprodukowania jednego samochodu oraz wydatków jednorazowych.

- Nasze systemy modułowe są strategicznym kluczem do technicznego i ekonomicznego zarządzania coraz większą liczbą modeli i napędów. Stosując je w produkcji seryjnej skracamy czas i stopień skomplikowania produkcji, a także masę pojazdów i ilość emitowanych przez nie substancji szkodliwych - powiedział Hubert Waltl. Dyrektor zakładów dr Fiebig dodał: "Dla zakładów w Wolfsburgu platforma MQB jest ważnym elementem zwiększenia elastyczności fabryki. Urządzenia produkcyjne są przystosowane do wytwarzania różnych rozstawów osi i szerokości samochodów i mogą elastycznie reagować na wymagania stawiane przez segment aut kompaktowych i klasy średniej".