Nasuwający skojarzenia z luksusowym modelem Phaeton, który niedawno również został poddany zmianom modernizacyjnym, VW Passat w kolejnym wcieleniu zyskał jeszcze na jakości oraz bezpieczeństwu i oferuje więcej systemów wspomagających pracę kierowcy.

Nowy Passat, dostępny jest w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Do seryjnego wyposażenia wersji podstawowej Trendline w modelach z silnikami wysokoprężnymi z turbosprężarką należy system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii. W przypadku najmniejszego silnika benzynowego systemy te mogą być zamawiane jako opcja.

Oprócz trzech linii wyposażenia Passat i Passat Variant oferowany będzie także w wersji Exclusive. Model ten stworzony przez Volkswagen R GmbH opiera się na wyposażeniu Highline i dysponuje dodatkowo m.in. 18-calowymi kołami ze stopu metali lekkich (Vicenza), skórzanymi siedzeniami z kontrastowymi szwami i obszyciami, aplikacjami z drewna oraz listwami w progach z podświetlonym logo Volkswagen Exclusive.

Gama modelu VW Passat nowej generacji będzie obejmować zarówno silniki benzynowe jak i diesle. W pierwszej grupie znajdą się takie motory TSI o poj. 1,4 (122 KM), 1,8 (160 KM), 2,0 (211 KM) oraz widlasta "szóstka" 3,6 o mocy 300 KM.

W gamie diesli TDI zawrze się 1,6-litrowy motor o mocy 105 KM oraz 2,0-litrowe silniki dysponujące mocą 140 i 170 KM.

Ponadto przygotowano również konstrukcję przystosowaną do zasilania gazem ziemnym 1.4 EcoFuel (150 KM) oraz 1.4 TSI MultiFuel (160 KM), który jest przygotowany do spalania nawet 85 proc. etanolu.

Przy rozmiarach nadwozia wynoszących 4,77 m długości, 1,82 m szerokości oraz 1,47 m wysokości, VW Passat limuzyna dysponuje bagażnikiem o pojemności 565 litrów, natomiast kombi ma bagażnik o pojemności od 603 nawet do maksymalnie 1730 litrów.

Na rodzimym rynku niemieckim premierę rynkową nowego VW Passata zaplanowano na 12 listopada. Nad Renem ceny modelu w wersji limuzyna rozpoczynają się od 24 425 euro; dla porównania, poprzednik był oferowany w cenie od 25 100 euro, co daje różnicę rzędu 675 euro. Nowy Passat Variant to natomiast wydatek od 25 425 euro w górę.

W Polsce najtańszy VW Passat obecnej jeszcze generacji ma cenę katalogową ustaloną na poziomie od 79 990 zł (limuzyna) oraz 85 490 zł (kombi).