Mimo opływowego kształtu i nadwozia typu coupé przeznaczeniem nowego Saaba będzie... jazda w terenie - pojazd posiada napęd na 4 koła i ma wprowadzić koncern na rynek małych aut SUV. Element charakterystyczny nadwozia - panoramiczna przednia szyba - dodaje konstrukcji sportowego wyrazu i dynamizmu, a brak dużych wnęk kół (charakterystycznych dla samochodów terenowych) sprawia, że na pierwszy rzut oka ciężko odgadnąć przeznaczenie auta. "Koncepcyjny Saab 9-3X jest dalszym wyrazem sportowej, lecz wyraźnie uniwersalnej i użytkowej koncepcji projektowej zaprezentowanej już na zeszłorocznym salonie we Frankfurcie w postaci sportowego Saaba 9X - mówi Peter Augustsson, dyrektor generalny Saab Automobile. - W 9-3X pokażemy też aspekty projektowe i stylistyczne, jakich można będzie spodziwać się w pojazdach, które niebawem wypuścimy na rynek". 9-3X to zapowiedź agresywnego planu Saaba, w myśl którego firma co roku będzie prezentowała nowy model (produkcyjny lub przynajmniej koncepcyjny).
Pierwszy SUV w historii firmy
Na tegorocznym salonie samochodowym w Detroit Saab pokaże nowy koncepcyjny model 9-3X. Sportowa sylwetka auta może okazać się trochę myląca.