Najpierw załogi wyjechały na trzy OS-y o nawierzchni szutrowej. Długość próby wynosiła ok. ośmiu kilometrów.

Radosław Typa i Jarek Baran w Citroënie C2 R2 pojechali bardzo dobrze. Zajęli drugie miejsce w gronie załóg w samochodach napędzanych na jedną oś, wspólnie z Jarkko Nikarą i Jarkko Kalliolepom (Ford Fiesta ST). Najszybsi w grupie okazali się Adam Gould i Sebastian Marshall (Renault Clio RS Ragnotti), którzy jadąc jednak zdecydowanie mocniejszym autem wyprzedzili Polaków o 17,3 sekundy.

Część szutrową wygrali Hermann Gassner Jr i Kathi Wüstenhagen (Mitsubishi Lancer Evo IX). Drudzy w klasyfikacji - Simone Campedelli i Danilo Fappani (Mitsubishi Lancer Evo IX) stracili do nich 1,8 sekundy, a trzeci - Martin Semerad i Bohuslav Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 1,9 sekundy.

Po zmianie zawieszeń w samochodach rozpoczęła się druga część sportowej rywalizacji - trzy kolejne odcinki specjalne, ale o nawierzchni asfaltowej. asfaltowa część zmagań.

Radek i Jarek na asfaltach okazali się w "ośce" gorsi jedynie od Adama Goulda i Sebastiana Marshalla (Renault Clio RS Ragnotti) oraz Jarkko Nikary i Jarkko Kalliolepy (Ford Fiesta ST). Do tych ostatnich na trzech próbach stracili 18,4 sekundy.

Pierwsze miejsce w sześciu rozegranych odcinkach specjalnych zajęli Hermann Gassner Jr i Kathi Wüstenhagen.

Ale warto pamiętać, że premiowanych programem miejsc nie zdobywało się będąc najlepszym jedynie na próbach sportowych. Komisja oceniała bardzo wiele elementów.

Ostatecznie jury podało, że zwycięzcami są: 22 - letni Jarkko Nikara z Finlandii oraz 18 - letni Martin Semerad z Czech.

Obaj kierowcy zaliczą w przyszłym sześć europejskich rund Mistrzostw Świata (Portugalię, Sardynię, Grecję, Finlandię, Katalonię i Walię) w samochodzie klasy N4 lub Super 2000.

Radek Typa sie nie dostał do programu, ale przeżył przygodę, która powinna mu pomóc w dalszej karierze.

WYNIKI PO 6 ODCINKACH SPECJALNYCH

MiejsceKierowca (Auto) Czas/ strata1. Hermann Gassner Jr i Kathi Wüstenhagen(Mitsubishi Lancer Evo IX)35.54,2 min.2. Keith Cronin i Greg Shinnors (MitsubishiLancer Evo IX)1,8 sek.3. Simone Campedelli i Danilo Fappani(Mitsubishi Lancer Evo IX)6,0 sek.4. Franz Wittmann Jr i Bernhard Ettel(Mitsubishi Lancer Evo IX)10,65. Victor Galeano i Diego Fabiani (MitsubishiLancer Evo IX)27,46. Lefteris Sotirchos i Nick Zakhaios (MitsubishiLancer Evo IX)37,27. Antonio Rodrigues i Jorge Carvalho(Mitsubishi Lancer Evo IX)44,08. Sveinung Bieltvedt i Roger Eilertsen (Subaru Impreza WRXSTi N11)1.43,59. Martin Semerad i Bohuslav Ceplecha (MitsubishiLancer Evo IX)2.06,110. Adam Gould i Sebastian Marshall (Renault Clio RS Ragnotti)2.30,511. Jarkko Nikara i Jarkko Kalliolepo(Ford Fiesta ST)2.55,512.Radosław Typa iJarosław Baran (Citroën C2 R2)3.13,913. Todor Sławow i Dobromir Filipow (Renault ClioR3)3.27,714. Thierry Neuville i Achim Maraite(Ford Fiesta ST)3.36,415. Benito Guerra i Enrique Velasco (MitsubishiLancer Evo IX)3.53,616. Emre Yurdakul i Can Erkal (FordFiesta ST)4.53,417. Joakim Nyman i Bo Holmstrand(Ford Fiesta ST)54.22,0