PKN Orlen zamierza wprowadzić na rynek biopaliwa nowej generacji BIO85 (E85) – mieszaniny benzyny z bietanolem, w której udział bioetanolu wynosi do 85 procent objętości. E85 adresowane jest do samochodów wyposażonych w system FlexiFuel (FFV – Flexi Fuel Vehicles), czyli pojazdów z silnikami przystosowanymi do zasilania tego typu biopaliwem. Mogą być one napędzane zarówno zwykłą benzyną, jak i biopaliwem BIO 85. Auta tego typu cieszą się już dużym zainteresowaniem użytkowników w krajach promujących wykorzystanie odnawialnych źródeł energii jak Szwecja, czy Brazylia.

Wprowadzanie nowego gatunku biopaliwa może przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i wesprzeć rozwój sektora rolniczego.

- Mamy duże doświadczenie związane z produkcją aut napędzanych silnikami z zapłonem iskrowym, z systemem FlexiFuel (FFV). Podpisanie umowy z liderem na polskim rynku paliwowym jest dla nas nowym doświadczeniem, które chcemy wykorzystać dla dobra kierowców nastawionych na nowe technologie - powiedział Arkadiusz Nowiński, Prezes Volvo Auto Polska.

Volvo posiada jedną z najszerszych ofert modeli Flexifuel na rynku motoryzacyjnym – można wybrać jeden z trzech silników E85. Poza silnikiem 2.5FT z turbodoładowaniem, zarówno model Volvo V70, jak i S80 są dostępne w wersji z czterocylindrowym, 2-litrowym silnikiem Flexifuel (2.0F) o mocy 145 KM (107 kW). Wersje Flexifuel dla modeli Volvo S40, V50 i C30 wyposażone są w czterocylindrowy, 1,8-litrowy silnik (1.8F) o mocy 125 KM (92 kW).