Na całym świecie model zdobył sobie uznanie za niezawodność i trwałość.Szósta już generacja Hiluxa oferowana będzie w wersji z pojedynczą (Single Cab) lub podwójną (Double Cab i Extra Cab) kabiną i przestrzenią bagażową powiększoną w porównaniu z dotychczasową wersją. Auto otrzymało nie tylko nowy wygląd nadwozia i wnętrza, lecz także większość podzespołów. W jego konstrukcji wykorzystano nową ramę stalową o zwiększonej sztywności skrętnej. Przednie zawieszenie jest niezależne, z tyłu pozostały tradycyjne resory. Dużą wagę konstruktorzy przywiązali do poprawy właściwości jezdnych. Dzięki usztywnionej charakterystyce zawieszenia Hilux ma pewniej i bardziej komfortowo prowadzić się na zwykłych drogach i bez większych problemów poruszać się nawet w trudnym terenie (napęd na jedną oś lub obie).W momencie debiutu rynkowego Hilux dostępny będzie z wysokoprężnym silnikiem D-4D o pojemności 2,5 l i mocy 102 KM. W wersji 4x4 dysponuje on momentem 260 Nm, a w 2x4 - 200 Nm.W tym roku Toyota planuje sprzedać w Europie 5 tys. sztuk, a w kolejnych latach 25 tys. rocznie.
Po prostu niezawodny
Pierwszy Hilux debiutował na świecie w 1967 roku. Od tamtej pory fabryki japońskiego koncernu opuściło już ponad 12 mln sztuk tego modelu, czyniąc go drugim po Corolli najlepiej sprzedającym się samochodem w ofercie Toyoty.