Na uroczystości pojawili się prezesi Fuji Heavy Industries – właściciela marki Subaru, oraz Toyota Motor Corporation.
Yasuyuki Yoshinaga – prezes FHI, powiedział: „Ten samochód symbolizuje naszą strategię korporacyjną w dwóch istotnych aspektach: znacznym postępie w naszym sojuszu i rozwoju naszego podejścia. „select and focus”. Dzisiejsze rozpoczęcie produkcji to dla nas duży krok, ale nie jest naszym celem końcowym. Poprzez ciągłe doskonalenie obu modeli, FHI i TMC mają nadzieję, że ich modele będą kochane przez klientów na całym świecie przez długi czas."
Akio Toyoda – prezes TMC, powiedział: "Subaru BRZ i Toyota 86 nie mogłyby być stworzone bez współpracy pomiędzy FHI a TMC. Zawarliśmy sojusz na rzecz wzajemnego rozwoju w 2005 roku. Teraz jestem zachwycony widząc, że nasz sojusz przynosi owoce".
Sercem obu samochodów jest zamontowany z przodu, wolnossący silnik benzynowy typu boxer od Subaru. Motor o pojemności 2 litrów z technologią Toyoty D-4S generuje 200 KM mocy i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6 600 obr./min. Napęd może być przenoszony na tylne koła poprzez manualną lub automatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach i mechanizm różnicowy o zwiększony tarciu. Silnik i miejsce kierowcy zostały umieszczone najniżej jak to możliwe i przesunięte maksymalnie do tyłu. Zabieg ten pozwolił na uzyskanie bardzo niskiego środka ciężkości i idealnego rozłożenia masy w stosunku 53:47 (przód/tył), co bezpośrednio przekłada się na prowadzenie.
Toyota GT 86 i Subaru BRZ powinny trafić do sprzedaży w Europie w połowie 2012 roku. Ceny nie są jeszcze znane.