Podwójnie doładowany, czterocylindrowy turbodiesel generuje moc 195 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s i może rozpędzić się do 230 km/h. Nowa jednostka napędowa będzie dostępnawe wszystkich wersjach nadwoziowych modelu.

Motor został wyposażony w dwie turbosprężarki różnej wielkości. Mniejsza działa przy niskich prędkościach obrotowych – już od 1500 obr./min. do dyspozycji kierowcy jest 350 Nm momentu obrotowego – eliminując turbodziurę. W średnim zakresie obrotów obie turbosprężarki pracują jednocześnie, a od ok. 3 000 obr./min. Za doładowanie odpowiada już tylko większa turbosprężarka.

Według Opla, Insignia BiTurbo będzie jednym z najoszczędniejszych samochodów segmentu D ze średnim spalaniem w cyklu mieszanym na poziomie 4,9 l ON/100 km (przednionapędowy hatchback). Z ręczną skrzynią biegów standardowo montowany jest system Start/Stop. Napęd może być przenoszony na przednią lub obie osie AWD. Od 2012 roku każda Insignia z napędem na wszystkie koła będzie mogła być wyposażona w zawieszenie SuperSport.

Polski cennik Opla Insignii BiTurbo nie zostały jeszcze ustalony. W Niemczech ceny zaczynają się od 33 405 euro.

Podwójnie doładowany Opel Insignia Foto: Auto Świat
Podwójnie doładowany Opel Insignia