Auto Świat Wiadomości Aktualności Podwójnie doładowany Opel Insignia

Podwójnie doładowany Opel Insignia

Opel kolejny raz uatrakcyjnia ofertę flagowej Insignii. Tym razem producent z Russelsheim poszerza gamę wysokoprężnych jednostek napędowych o topowy silnik 2.0 CDTI BiTurbo, który będzie dostępny już od stycznia 2012 roku

Podwójnie doładowany Opel Insignia
Auto Świat
Podwójnie doładowany Opel Insignia

Podwójnie doładowany, czterocylindrowy turbodiesel generuje moc 195 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s i może rozpędzić się do 230 km/h. Nowa jednostka napędowa będzie dostępnawe wszystkich wersjach nadwoziowych modelu.

Motor został wyposażony w dwie turbosprężarki różnej wielkości. Mniejsza działa przy niskich prędkościach obrotowych – już od 1500 obr./min. do dyspozycji kierowcy jest 350 Nm momentu obrotowego – eliminując turbodziurę. W średnim zakresie obrotów obie turbosprężarki pracują jednocześnie, a od ok. 3 000 obr./min. Za doładowanie odpowiada już tylko większa turbosprężarka.

Według Opla, Insignia BiTurbo będzie jednym z najoszczędniejszych samochodów segmentu D ze średnim spalaniem w cyklu mieszanym na poziomie 4,9 l ON/100 km (przednionapędowy hatchback). Z ręczną skrzynią biegów standardowo montowany jest system Start/Stop. Napęd może być przenoszony na przednią lub obie osie AWD. Od 2012 roku każda Insignia z napędem na wszystkie koła będzie mogła być wyposażona w zawieszenie SuperSport.

Polski cennik Opla Insignii BiTurbo nie zostały jeszcze ustalony. W Niemczech ceny zaczynają się od 33 405 euro.

Podwójnie doładowany Opel Insignia
Podwójnie doładowany Opel InsigniaŻródło: Auto Świat
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków