W Rajdzie Orlen, rundzie Pucharu Europy FIA Strefy Centralnej oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wystartuje Nicolas Vouilloz, który poprowadzi Peugeot 207 RC Rallye.
Peugeot 207 RC Rallye jest efektem współpracy inżynierów Peugeot Sport z doświadczonymi kierowcami rajdowymi. Zamontowano w nim turbodoładowany silnik o pojemności 1600 cm3 i mocy 180 KM, sprzężony z zupełnie nową kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami.
Sportowy debiut 207 RC Rallye w Europie nastąpił wiosną tego roku. Samochód uzyskał bardzo wysokie oceny od startujących w nim zawodników, spełnia bowiem wszystkie wymogi „rajdówki” R3. Kierowcy cenią bardzo precyzyjną skrzynię biegów i świetne właściwości jezdne.
Polecamy w RoadLook.pl
Teraz przyszedł czas na debiut Polsce!
Nicolas Vouilloz (ur. 8 lutego 1976 roku w Nicei) swoją karierę sportową rozpoczynał od uprawiania kolarstwa. Aż dziesięć razy zdobył tytuł Mistrza Świata w rowerowym downhillu, a czterokrotnie rywalizację o Puchar Świata. Startował też w motocrossie i moto trialu.Swoją międzynarodową karierę w sporcie samochodowym rozpoczął w 2001 roku od udziału w Rajdzie Monte Carlo.
W swoim dorobku ma między innymi kilkanaście startów w rajdach zaliczanych do Mistrzostw Świata oraz tytuł Mistrza Francji zdobyty w 2006 roku.
W 2007 w swoim debiucie w serii Intercontinental Rally Challenge zajął drugie miejsce, a rok później za kierownicą Peugeot 207 S2000 sięgnął po tytuł mistrzowski.
Mamy nadzieję, że występ nowego samochodu i tak wspaniałego kierowcy dostarczy wiele emocji wszystkim kibicom Rajdu Orlen. Zapraszamy na rajdowe trasy wokół Płocka!
Ponad 30 lat w sporcie
Od końca lat siedemdziesiątych Peugeot Sport jest ciągle obecny w sportach samochodowych. Po asfaltach i szutrach całego świata przewinęło się wiele modeli, przeznaczonych zarówno dla amatorów, jak i przyszłych mistrzów: 104 ZS, Samba Rallye, 205 GTi 1,6l, 205 Rallye, 309 GTi, 106 XSi, 106 Rallye, 106 S16, 206 XS. W tym roku zadebiutował 207 RC Rallye.
Stworzony w Vélizy, 207 RC Rallye wykorzystuje doświadczenie całej ekipy Peugeot Sport, w tym również kierowców: Stéphane’a Sarrazina, Bryana Bouffiera…
W modelu 207 RC Rallye zastosowano 180-konny silnik THP (Turbo High Pressure) o pojemności 1600cm3 turbo, opracowany we współpracy z BMW Group i wykorzystywany już w modelach Spider i LW do wyścigów torowych.
Silnik jest sprzężony z zupełnie nową kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. Elektronika została dostarczona przez Magneti Marelli Sport. Hamulce z ulepszonym chłodzeniem zostały tak dobrane, aby zapewnić maksymalną wytrzymałość.
Model ten będzie homologowany w klasie R3, co wymaga wyposażenia pojazdu w klatkę bezpieczeństwa.
207 RC Rallye jest jednym z nielicznych modeli, zaprojektowanych do jazdy zarówno po asfalcie, jak i po szutrze, dzięki możliwości prostej i szybkiej zmiany charakterystyki. Aby przejść z jednej wersji na drugą, wystarczy zmienić przednie hamulce, układ sprężyn i amortyzatorów oraz zamontować zestaw osłon podwozia.