Auto Świat Wiadomości Aktualności Polskie auto dostawcze na bazie Peugeota

Polskie auto dostawcze na bazie Peugeota

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Oto najnowsze dzieło twórców karetek górskich GOPR oraz specjalistycznych samochodów dla wojska – auto reklamowane jako nowy pojazd dla biznesu, czyli Concept Flatbed. Oto połączenie francuskiej techniki z polską zabudową.

Peugeot Expert z zabudową Concept Flatbed
Zobacz galerię (6)
Concept Bielsko Biała / Concept Bielsko Biała
Peugeot Expert z zabudową Concept Flatbed
  • Twórcy auta podkreślają, że aluminiowa zabudowa jest dość lekka i wytrzymała (mierzy 190 x 255 cm), przez co masa samochodu wynosi 1850 kg (DMC do 3,5 t)
  • Na polskim rynku auto z nową zabudową będzie rywalizować ze skrzyniowymi wersjami Forda Transit, Fiata Talento czy Volkswagena Transportera

Pora na kolejną konstrukcję inżynierów z bielskiej spółki Concept. Tym razem to zabudowa Peugeota Experta w wersji nazywanej platformą. To nic innego jak dołożenie aluminiowej części ładunkowej do podwozia popularnego modelu dostawczego.

Przeczytaj też:

Wydawać by się mogło, że dość prosty zabieg dołożenia skrzyni ładunkowej to w sumie nic szczególnego. W Europie nie brak bowiem małych wyspecjalizowanych firm, zajmujących się zabudową podwozi różnych aut dostawczych. Concept chwali się, że zmodyfikowany Expert to nowy pojazd dla biznesu. Tomasz Kłeczek, kierujący spółką, wyjaśnia: „Klienci poszukiwali od dawna takiego rozwiązania: lekkiego, niewielkiego, ale ładownego pojazdu, a takiego samochodu po prostu nie było. Udało nam się połączyć niewielkie auto z wysokimi wymaganiami ładowności i jak się okazuje, nasza odpowiedź na te potrzeby okazała się trafna. Ten pojazd już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem”.

Wbrew zapewnieniom, Concept Flatbed będzie miał jednak z kim rywalizować na naszym rynku. Wystarczy wskazać przede wszystkim kluczowego rywala, czyli Volkswagena Transportera (także dostępny jako podwozie), Forda Transita czy Fiata Talento (również do zabudowy), nie wspominając już o odpowiedniej wersji większego Mercedesa Sprintera czy Renault.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Twórcy auta podkreślają, że aluminiowa zabudowa jest dość lekka i wytrzymała (mierzy 190 x 255 cm), przez co masa samochodu wynosi 1850 kg (DMC do 3,5 t), czyli właściwie tyle samo co w przypadku skrzyniowego Volkswagena Transportera. Nie jest zatem niespodzianką, że na pace Peugeota można zmieścić do czterech europalet. Prócz nich można jeszcze przewozić mniejsze ładunki korzystając z praktycznej skrytki podpodłogowej. W ramach opcji dodatkowe mocowania na plandekę, wyższe uchylane burty (rolę podwyższenia pełnią siatki).

Znana jest cena zabudowy. W przypadku dostarczenia samochodu w wersji platforma (pojedyncza kabina bez dodatkowej konstrukcji ładunkowej) za zabudowę trzeba zapłacić 19 tys. zł (cena netto bez podatku VAT).

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy:PeugeotPeugeot
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków