- Twórcy auta podkreślają, że aluminiowa zabudowa jest dość lekka i wytrzymała (mierzy 190 x 255 cm), przez co masa samochodu wynosi 1850 kg (DMC do 3,5 t)
- Na polskim rynku auto z nową zabudową będzie rywalizować ze skrzyniowymi wersjami Forda Transit, Fiata Talento czy Volkswagena Transportera
Pora na kolejną konstrukcję inżynierów z bielskiej spółki Concept. Tym razem to zabudowa Peugeota Experta w wersji nazywanej platformą. To nic innego jak dołożenie aluminiowej części ładunkowej do podwozia popularnego modelu dostawczego.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu
- Górska karetka pogotowia - nowe pojazdy dla GOPR
- Samochód, który można zrzucić ze spadochronem. Nowość w polskim wojsku
Wydawać by się mogło, że dość prosty zabieg dołożenia skrzyni ładunkowej to w sumie nic szczególnego. W Europie nie brak bowiem małych wyspecjalizowanych firm, zajmujących się zabudową podwozi różnych aut dostawczych. Concept chwali się, że zmodyfikowany Expert to nowy pojazd dla biznesu. Tomasz Kłeczek, kierujący spółką, wyjaśnia: „Klienci poszukiwali od dawna takiego rozwiązania: lekkiego, niewielkiego, ale ładownego pojazdu, a takiego samochodu po prostu nie było. Udało nam się połączyć niewielkie auto z wysokimi wymaganiami ładowności i jak się okazuje, nasza odpowiedź na te potrzeby okazała się trafna. Ten pojazd już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem”.
Wbrew zapewnieniom, Concept Flatbed będzie miał jednak z kim rywalizować na naszym rynku. Wystarczy wskazać przede wszystkim kluczowego rywala, czyli Volkswagena Transportera (także dostępny jako podwozie), Forda Transita czy Fiata Talento (również do zabudowy), nie wspominając już o odpowiedniej wersji większego Mercedesa Sprintera czy Renault.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTwórcy auta podkreślają, że aluminiowa zabudowa jest dość lekka i wytrzymała (mierzy 190 x 255 cm), przez co masa samochodu wynosi 1850 kg (DMC do 3,5 t), czyli właściwie tyle samo co w przypadku skrzyniowego Volkswagena Transportera. Nie jest zatem niespodzianką, że na pace Peugeota można zmieścić do czterech europalet. Prócz nich można jeszcze przewozić mniejsze ładunki korzystając z praktycznej skrytki podpodłogowej. W ramach opcji dodatkowe mocowania na plandekę, wyższe uchylane burty (rolę podwyższenia pełnią siatki).
Znana jest cena zabudowy. W przypadku dostarczenia samochodu w wersji platforma (pojedyncza kabina bez dodatkowej konstrukcji ładunkowej) za zabudowę trzeba zapłacić 19 tys. zł (cena netto bez podatku VAT).
Galeria zdjęć
Tym razem czas na zabudowę Peugeota Experta w wersji nazywanej platformą. To nic innego jak dołożenie aluminiowej części ładunkowej do podwozia popularnego modelu dostawczego.
Twórcy auta podkreślają, że aluminiowa zabudowa jest dość lekka i wytrzymała (mierzy 190 x 255 cm), przez co masa samochodu wynosi 1850 kg (DMC do 3,5 t).
Wbrew zapewnieniom, Concept Flatbed będzie miał jednak z kim rywalizować na naszym rynku. Wystarczy wskazać przede wszystkim kluczowego rywala, czyli Volkswagena Transportera (także dostępny jako podwozie), Forda Transita czy Fiata Talento
Twórcy auta podkreślają, że aluminiowa zabudowa jest dość lekka i wytrzymała (mierzy 190 x 255 cm), przez co masa samochodu wynosi 1850 kg (DMC do 3,5 t).
Na pace Peugeota można zmieścić do czterech europalet.
W przypadku dostarczenia samochodu w wersji platforma (pojedyncza kabina bez dodatkowej konstrukcji ładunkowej) za zabudowę trzeba zapłacić 19 tys. zł (cena netto bez podatku VAT).