Kiedy w 1907 roku zainteresował się produkcją samochodów, zmienił nazwę na Oakland. Firma w 1909 roku weszła w skład General Motors. Nazwa Pontiac pojawiła się na samochodach dopiero w 1926 roku. Wtedy też powstała w ramach GM "siostrzana" firma Pontiac, która dość szybko przyciągnęła klientów kupujących dotychczas Oaklandy.Nazwa Oakland zniknęła z rynku w 1931 roku. Wielki kryzys bardzo mocno uderzył Pontiaca. Sprzedaż spadła z 200 tys. sztuk w 1929 roku do 45 tys. sztuk w 1932 roku. Przed bankructwem uchronił firmę ówczesny prezydent GM Alfred P. Solan, który w 1933 roku połączył produkcję Pontiaca i Chevroleta, wykorzystując jedną linią produkcyjną, narzędzia oraz wspólne elementy nadwozia, podwozia i innych podzespołów mechanicznych. Modele Pontiaca zatraciły w ten sposób swój niepowtarzalny charakter. Sytuacja uległa zmianie w 1940 roku, kiedy pojawił się nowy aerodynamiczny model Torpedo. Prezentowane auto powstało w 1938 roku i było rozwinięciem poprzedniego modelu Six. We właściwie niezmienionym nadwoziu zamontowano większy, 8-cylindrowy silnik. Samochód był napędzany przez 8-cylindrowy, rzędowy, dolnozaworowy silnik o poj. 4,1 l i mocy 100 KM.
Pontiac Deluxe 8 Sport Coupé 1939 r. USA
Edward M. Murphy założył w 1893 roku w Pontiac (Michigen) wytwórnię powozów Pontiac Buggy Company.
Auto Świat
Pontiac Deluxe 8 Sport Coupé 1939 r. USA