Pontiac G8 Sport Truck przyjeżdża z karoserią, która po słupek B praktycznie odpowiada sedanom serii G8. Przód auta, które zaprezentuje się w Nowym Jorku odpowiada ostrej wersji G8 GXP. W odróżnieniu do sedanu pickup otrzymał rozstaw osi wydłużony z 2915 do 3009 mm. Skrzynia ładunkowa ma długość 1878 mm i można na niej przewozić ładunek o masie 488 kg. Samochód może holować przyczepę o masie do 1600 kg.
Pod maską znajdziemy widlasty silnik o pojemności 6,0 l oferujący moc 270 kW (367 KM) i moment obrotowy 522 Nm. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu. Pontiac G8 Sport Truck przyśpiesza od 0 do 60 mph (0-96 km/h) w 5,4 s. Układ hamulcowy składa się z tarcz o średnicy 321 mm i 2-tłoczkowych zacisków z przodu oraz z 324-milimetrowych tarcz z 1-tłoczkowymi zaciskami z tyłu. W przednich nadkolach zamontowano 18-calowe koła z oponami 245/45 R 18, na tylnej osi znajdziemy 19-calowe koła z oponami w rozmiarze 245/40 R 19.
Pontiac G8 Sport Truck to nie tylko samochód sportowo-użytkowy, oprócz dużej skrzyni ładunkowej i mocnego silnika oferuje także niezbędną dawkę luksusu. W wyposażeniu znajdziemy dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka wsteczne, system elektronicznego dostępu i uruchamiania samochodu czy system audio Blaupunkt o mocy 230 W ze zmieniarką na 6 płyt kompaktowych i możliwością podłączenia przenośnych odtwarzaczy multimedialnych. Bogata jest również oferta systemów bezpieczeństwa obejmująca system StabiliTrak, czujniki ciśnienia w oponach, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.