Nowe Porsche 911 GT3 2008 dysponuje o 20 KM większą mocą niż dotychczas, 6-cylindrowy bokser o pojemności 3,6 l produkuje więc 309 kW (420 KM). Modyfikacjom uległa także tylna część auta, tak by wloty dostarczały jeszcze więcej powietrza do silnika i lepiej odprowadzane było gorące powietrze. Kombinacja dużej mocy i niskiej masy (1150 kg) pozytywnie wpłynęła na stosunek masa/moc – zaledwie 2,7 kg/KM. Samochód otrzymał 6-biegową przekładnię sekwencyjną z możliwością zmiany biegów przy pełnym gazie.
Zwykle samochody ścigające się w pucharach Porsche Carrera Cup i GT3 Cup mają klasyczne stalowe hamulce, jednak 26 z planowanych 265 samochodów otrzyma tarcze ceramiczno-kompozytowe PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes). Masa nieresorowana powinna się tym samym zmniejszyć aż o 20 kilogramów. Takie samochody ścigać się będą w pucharze Porsche Mobil 1 Supercup, a ich wyjątkowość tkwi także w układzie wydechowym, który emituje dźwięk zbliżony do bolidów F1.
Za Porsche 911 GT3 Cup odpowiedzialny jest dział sportu firmy Porsche w Weissach. Stąd samochody trafiają do całego świata. Do Nowej Zelandii wysłano właśnie całą serię wyścigowych pojazdów, samochody dla Porsche Mobil 1 Supercup i niemieckiego Porsche Carrera Cup dostarczane będą dopiero w marcu.