Auto Świat Wiadomości Aktualności Porsche 911 GT3 RS - 15 koni więcej

Porsche 911 GT3 RS - 15 koni więcej

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najmocniejsza wersja Porsche 911 bez doładowania makosztować w Niemczech od 145 871 euro. Po dodaniu blisko 20-procentowejakcyzy, większego VAT-u i marży polskiego dystrybutora auto będziekosztowało ok. 730 tys. zł – „megasportowiec” z olbrzymim spoilerem i450-konnym silnikiem do najtańszych nie należy, nawet jak na samochody zZuffenhausen

Porsche 911 GT3 RS - 15 koni więcej
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Porsche 911 GT3 RS - 15 koni więcej

Znaki rozpoznawcze nowego Porsche 911 GT3 RS to oprócz wspomnianego wcześniej spoilera, który bardziej przypomina regał na książki niż urządzenie poprawiające trakcję przy dużych prędkościach, także superszerokie opony (z tyłu nawet 325/30 ZR 19), krótsze przełożenia skrzyni biegów oraz aktywny układ jezdny PASM. Szaro-czerwone nadwozie sprawia, że auto wygląda bardzo groźnie!

Tor wyścigowy. Porsche nie ujawniło jeszcze, ile nowy pojazd potrzebuje do osiągnięcia „setki”, ale podejrzewamy, że „diabeł z Zuffenhausen” zmieści się poniżej 4 s (słabszy o 35 KM poprzednik potrzebował 4,2 s).

Skąd takie przypuszczenia? Wersja RS jest mocniejsza o 15 koni od Porsche 911 GT3, dysponuje więc mocą 450 KM, która na tylne koła przenoszona jest za pomocą ręcznej skrzyni biegów. Jej przełożenia zostały skrócone po to, by uzyskać jeszcze lepsze przyspieszenie.

Oczywiście, Porsche nie byłoby sobą, gdyby nie starało się maksymalnie obniżyć masy pojazdu – w wersji RS zamiast klasycznego akumulatora zastosowano lżejsze baterie litowo-jonowe (minus 10 kg), a olbrzymie tylne „skrzydło” wykonano z włókien węglowych. W celu ochrony kierowcy i jego pasażera we wnętrzu auta umieszczono rurową klatkę bezpieczeństwa.

Nowością w najbardziej sportowej wolnossącej wersji 911 jest możliwość niemalże dowolnego programowania nastawów aktywnego układu jezdnego PASM. Oczywiście, aby się do tego zabrać, trzeba mieć więcej niż ponadprzeciętne umiejętności prowadzenia sportowego auta, ale to już zupełnie inna historia.

Sprzedaż Porsche 911 GT3 RS rozpocznie się w styczniu przyszłego roku. Odpowiednio bogaci fani marki staną przed trudnym wyborem: 480-konne 911 Turbo czy może zaledwie o 30 koni słabsze RS? Cena obu pojazdów ma być bardzo do siebie zbliżona.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: