Nazwa 911 Targa od trzech generacji kojarzy się z zamkniętym nadwoziem z dużym szklanym szyberdachem. Takie rozwiązanie zastąpiło stosowany wcześniej zdejmowany panel dachowy. W aktualnej generacji przeszklona dwuczęściowa powierzchnia dachu zajmuje 1,54 m2. Przednia część jest przesuwana – jej otwarcie zajmuje 7 sekund, a nad głowami podróżnych pojawia się otwór o powierzchni 0,45 m2. Obie przeszklone części otrzymały powierzchnię antyrefleksyjną, która zabrania promieniom UV w ogrzewaniu wnętrza. Dodatkowo szyberdach można przesłonić roletką.
Podobnie jak dotychczas Targa dostępna będzie z dwoma silnikami, jednak oba otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa podnoszący moc. Słabsze Porsche 911 Targa 4 napędzane będzie 6-cylindrowym bokserem o pojemności 3,6 l, który oferuje 254 kW (345 KM), dzięki czemu auto może pędzić z prędkością maksymalną 284 km/h. Mocniejsze 911 Targa 4S otrzymało silnik o tej samej koncepcji, jednak pojemność 3,8 l pozwoliła uzyskać 283 kW (385 KM). Prędkość maksymalna mocniejszej wersji wynosi 297 km/h. Bezpośredni wtrysk paliwa zapewnił nie tylko większą moc, ale również niższe o 11,2 % normowane zużycie paliwa i o 13,6 % niższe emisje CO2.
Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) zastąpi automatyczną skrzynię biegów Tiptronic S. Nowa koncepcja zapewnia szybszą zmianę biegów, a tym samym lepszą dynamikę i niższe zużycie paliwa, nawet w porównaniu do 6-stopniowej przekładni manualnej. Porsche 911 Targa 4 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s, czas wersji Targa 4S skraca się do 4,9 s. Dzięki przekładni PDK obie odmiany przyśpieszają do setki o dodatkowe 0,2 s szybciej.
Podczas gdy poprzednia generacja Porsche 911 Targa dostępna była z napędem na tylną oś, teraz standardem będzie napęd 4x4. Odmłodzona wersja otrzyma nowy system napędu na wszystkie koła PTM (Porsche Traction Management). W odróżnieniu od dotychczasowego układu ze sprzęgłem wielotarczowym sterowany jest elektronicznie. W podstawowym ustawieniu większość momentu obrotowego przekazywana jest na tylne koła, ale szybka reakcja systemu może zmienić ten podział. Podobnie jak odmłodzone Porsche 911 Carrera 4 również Targa otrzyma tylny dyferencjał o zwiększonym tarciu.
Porsche 911 Targa (997) facelifting - dane techniczneSilnikTarga 4Targa 4SPojemność skokowa [cm3]36143800Cylindrów/zaworów6/46/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]254 (345)/6500283 (385)/6500Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]390/4400420/4400Prędkość maksymalna [km/h]284 (282*)297 (295*)Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]5,2 (5,0*)4,9 (4,7*)
*) Wersja z przekładnią PDK.