Konstrukcja jednostki napędowej bazuje na silniku 3,8 l, znanym z modelu 911 Carrera S. Nowy silnik został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oraz dwie turbosprężarki. Po raz pierwszy, jako opcję, będzie można wybrać 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię PDK, którą obsługuje się przy pomocy łopatek umieszczonych tuż przy kole kierownicy. Jeżeli nie jesteśmy entuzjastami nowoczesnych rozwiązań możemy pozostać przy standardowo montowanej, 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Niemcy twierdzą, że Porsche 911 Turbo z nowym silnikiem będzie rozpędzać się do 100 km/h w 3,4 s., a jego prędkość maksymalna wynosić będzie 312 km/h.
Poza nową jednostką napędową, Porsche zadbało także o polepszenie właściwości trakcyjnych i dopracowanie napędu na cztery koła oraz systemu kontroli trakcji PSM.
Nowy model zostanie zaprezentowany publiczności podczas wrześniowego salonu samochodowego, który odbędzie się we Frankfurcie. Oba warianty nadwoziowe, czyli coupe oraz kabriolet pojawią się na europejskich rynkach pod koniec listopada. Wersja coupe ma kosztować ok. 122 tys. euro, a wersja kabrio 131 tys. euro.
źródło: Carscoop