W związku z modelem Porsche Cayenne już wcześniej mówiono o układzie hybrydowym, który prawdopodobnie za kilka lat pojawi się w ofercie. Podczas salonu samochodowego w Melbourne dyrektor australijskiego importera Michael Winkler wspomniał o połączeniu jednostki benzynowej z silnikami elektrycznymi. Przez długi czas Porsche AG wykluczało możliwość wykorzystania silnika diesla, jak się jednak wydaje, spółka radykalnie zmieniła swoje podejście.

Niemiecki magazyn Wirtschaftswoche zacytował członka zarządu firmy Porsche Wolfganga Duerheimera, który optymistycznie podchodzi do pomysłu zamontowania jednostki wysokoprężnej pod maską Cayenne. „Nasz SUV jest najodpowiedniejszym modelem dla silnika diesla,” powiedział Duerheimer i dodał, że chociaż Porsche nie pracuje nad własną jednostką wysokoprężną, to uważnie śledzi rozwój tej sfery rynku.

Ze względu na to, że firma nie wydała na razie żadnego oficjalnego komunikatu o jednostce napędowej, możemy tylko spekulować o tym, który koncernowy silnik zostałby przez Porsche wykorzystany i czy w ogóle dieslowy Cayenne trafi do produkcji.