Wprowadzenie na rynek dużego SUV-a marki Porsche okazało się szczęśliwe, Cayenne od razu zyskał sobie szerokie rzesze fanów. Teraz producent zdecydował się uatrakcyjnić ofertę i przygotował specjalną wersję Cayenne S Transsyberia. Samochód jest dowodem na to, jak Porsche jest zadowolone z tego, że zdecydowało się na wypuszczenie na rynek tego typu pojazdu.
Nazwę Transsyberia nie wybrano przypadkowo, przypomina ona o trudnym rajdzie, w którym zawodnicy mają do przejechania 7200 kilometrów między Moskwą i mongolskim Ułan Batorem. Porsche Cayenne triumfuje w tym wyścigu od roku 2006, w tym roku samochód ze Stuttgartu zdyskredytował swoją konkurencję zajmując pierwszych sześć miejsc.
Na salonie samochodowym w Paryżu pojawi się więc wersja, która swoją nazwą nawiązuje do sukcesów w tym słynnym wyścigu. Pod maską modelu Cayenne S Transsyberia pracuje wolnossący widlasty silnik 8-cylindrowy znany z wersji GTS, który z pojemności 4,8 l oferuje 298 kW (405 KM) przy 6500 obr./min i 500 Nm przy 3500 obr./min. Silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów. Prędkość maksymalna Porsche Cayenne S Transsyberia wynosi 253 km/h, od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 6,1 s, zaś od 80 do 120 km/h przyśpiesza w 6,6 s. Opcjonalnie dostępny będzie automat Tiptronic S. W nadkolach wersji Transsyberia pojawiły się 18-calowe koła ze stopów lekkich Cayenne S II. Doskonałe właściwości jezdne i komfort zapewnia pneumatyczne zawieszenie w połączeniu z systemem elektronicznej regulacji amortyzatorów PASM (Porsche Active Suspension Management).
Zmiany przebiegły również na nadwoziu. Auto otrzymało pałąk świetlny (z powodów homologacyjnych nie jest na razie dostępny we wszystkich krajach), plakietki Cayenne S Transsyberia na bokach, a przede wszystkim nową gamę kolorystyczną obejmującą dwukolorowe kombinacje lakierów - Black/Orange, metaliczną Crystal Silver/Orange, Black/metalik Meteor Grey oraz metalik Meteor Grey w połączeniu z metalikiem Crystal Silver. We wnętrzu w kilku miejscach znajdziemy orientalne motywy, zaś kierownicę obszyto alcantarą z paskiem na „godzinie dwunastej” (w stylu prawdziwych samochodów wyścigowych). Porsche Cayenne S Transsyberia na rynki europejskie trafi w styczniu przyszłego roku, cena podstawowa wynosi na rynku niemieckim 77 558 euro.