Porsche Cayenne Turbo S jest reakcją na zwiększający się popyt w Azji i krajach wschodnioeuropejskich, gdzie klienci żądają ekskluzywnych SUV-ów z maksymalną mocą i doskonałymi właściwościami jezdnymi. Ośmiocylindrowy podwójnie doładowany silnik 4,8 l z Cayenne Turbo podrasowano do 404 kW/550 KM (+ 36 kW/50 KM) i 750 Nm (+ 50 Nm) w zakresie 2250 do 4500 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie uległo zmianom, do 280 km/h (+ 5 km/h) wzrosła natomiast prędkość maksymalna, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h skróciło się o 0,3 s do 4,8 s.
Ceramiczne tarcze hamulcowe produkowane z wykorzystaniem włókien węglowych bazują na komponentach stosowanych w samochodach wyścigowych i po raz pierwszy wykorzystane zostały w cywilnym samochodzie. Przednie tarcze mają średnicę 410 mm i 6-tłoczkowe zaciski, tylne tarcze o średnicy 370 mm współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami. Nowe hamulce z oznaczeniem PCCB dostępne będą również w modelach Cayenne S, GTS i Turbo. Wielkość tarcz hamulcowych wymaga zamontowania felg o średnicy co najmniej 20 cali, Turbo S standardowo wyposażono w 21-calowe koła SportPlus.
Porsche Cayenne Turbo S w standardzie wyposażono w pneumatyczne zawieszenie z funkcją automatycznego poziomowania karoserii, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i aktywne wspomaganie kierownicy Servotronic. Systemy PASM i PDCC elektronicznie zmieniają charakterystykę zawieszenia w zależności od aktualnych warunków jezdnych i eliminują przechyły boczne. Mogą pracować w trybach Normal i Sport.
Wewnątrz znajdziemy system multimedialny z wyświetlaczem dotykowym PCM i sterowaniem głosowym. Częściami składowymi PCM jest odbiornik telewizyjny, nawigacja, bluetooth i Bose Surround Sound System z 14 głośnikami o mocy całkowitej 410 W.
Wyłącznie dla Cayenne Turbo S zastrzeżono lakier Lava Gray Metallic oraz wnętrze w kombinacji Black/Havana lub Black/Steel Gray. Cenę auta ustanowiono na poziomie 111 400 euro, sprzedaż rozpocznie się w sierpniu.
Porsche Cayenne - kompletna gamaModelCayenne V6Cayenne SCayenne GTSCayenne TurboCayenne Turbo SSilnik3,6 l, wolnossący4,8 l, wolnossący4,8 l, wolnossący4,8 l, doładowany4,8 l, doładowanyNapęd4x44x44x44x44x4Pojemność skokowa [cm3]35984806480648064806Cylindrów/zaworów6/48/48/48/48/4Moc maksymalna [kW/obr./min]213/6200283/6200293/6500368/6000404/6000Maksymalny moment obrotowy [Nm/ot/min]385/3000500/3500500/3500700/2250-4500750/2250-4500Prędkość maksymalna [km/h]227 (227)252 (250)253 (251)(275)(280)Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]8,1 (8,5)6,6 (6,8)6,1 (6,5)(5,1)(4,8)Elastyczność 80-120 km/h (V bieg) [s]9,9 (10,2)8,6 (8,8)-(5,5)-Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]12,9 (12,9)14,9 (13,7)15,1 (13,9)(14,9)(14,9)Masa własna [kg]2160 (2170)2225 (2245)2225 (2245)(2355)(2355)
Dane w nawiasie dotyczą wersji z automatem.