Czym się więc różni Cayman R od Caymana bez R? Jest od niego lżejszy o 55 kg, bo nie ma klimatyzacji i radia, a poza tym ma kubełkowe siedzenia, ultralekkie panele drzwiowe z 911 GT3 RS i leciutkie aluminiowe felgi (komplet waży mniej niż 40 kg, a to tyle, co nic!).
Cayman R jest także mocniejszy o 10 KM – ma 330 KM, setkę zalicza w 5 s (z siedmiobiegowym, dwusprzęgłowym automatem w 4,9 s) i rozpędza się do 282 km/h (z automatem do 280 km/h).
Cayman R waży tylko 1295 kg, co przy mocniejszym silniku oznacza lepszy stosunek mocy do masy – 252 KM/tonę w wersji z mechaniczną skrzynią i 247 KM/tonę w wersji z automatem.
Porsche Cayman R jest też przystojniejszy niż zwykła wersja. Osadzony jest o 20 mm niżej ziemi, ma delikatny bodykit i spojler. Podstawowa wersja kosztuje w Niemczech 69 tys. euro, prawie o 20 tys. więcej niż zwykły Cayman i o 7 tys. euro więcej niż Cayman S.