Podczas nieformalnej rozmowy z dobrze poinformowany menadżerem czasami można się dowiedzieć ciekawe informacje, które dotychczas strzeżone były jak oczko w głowie. Właśnie w ten sposób udało nam się uzyskać ciekawe informacje o przygotowywanych Porsche Cayenne i Panamera w wersji hybrydowej.
Już od dłuższego czasu spekuluje się, że Porsche kupiło licencję na Hybrid Synergy Drive, żeby dobiec Toyotę, ale sytuacja jest trochę inna. W branżowych kręgach mówi się dyplomatycznie, że Porsche od jakiegoś czasu jest bardzo rentownym klientem Lexusa, przy czym odpowiedzialne osoby interesują się przede wszystkim modelami z przydomkiem h.
Wynikiem współpracy obu firm jest połączenie silnika benzynowego 3,6 FSI o mocy 213 kW (290 KM) i dodatkowy silnik elektryczny o mocy 147 kW (200 KM). Pracownicy Porsche, którzy mieli okazję prowadzić prototyp, ukrywający się pod karoserią SUV-a Cayenne twierdzą, że samochód dysponuje niewiarygodną dynamiką. Paradoksem jest, że model hybrydowy będzie na najniższym stopniu w hierarchii modelowej niemieckiej marki.
Technologia trafi także do przygotowywanej limuzyny Panamera, ale w odróżnieniu od SUV-a wyłącznie w połączeniu z napędem na tylną oś. Według naszych informacji Porsche planuje oferować hybrydę już od wprowadzenia 4-drzwiowego coupe na rynek. Oczywiście byliśmy ciekawi, z jaką skrzynią biegów układ napędowy będzie współpracować – odpowiedź wskazuje na 2-sprzęgłową przekładnię DSG czy bezstopniową skrzynię multitronic.