Rosja to obok Chin ogromny i szybko rozwijający się rynek. Dobrze wie o tym także niemiecka firma Porsche. Sprzedaż samochodów tej marki w ostatnich dwóch latach zwiększyła się tu dwukrotnie, co oznacza 1900 sprzedanych samochodów. Dotychczas w Rosji działało 16 dealerów marki, jednak w najbliższych latach Porsche planuje zwiększenie tej liczby do 24. Tak duża sieć wymaga już osobnej centrali, która będzie w stanie prowadzić sprzedaż i image firmy w odpowiednim kierunku. Z tego powodu Porsche zbudowało nową filię, która zarazem będzie centrum sprzedaży i serwisu w Moskwie.
Dzięki inwestycji w wysokości 17 mln euro powstał kompleks, który zbudowano na powierzchni 7300 m2 w centrum Moskwy. Filia zatrudniać będzie 90 osób, które zajmą się koordynacją sieci dealerskiej, serwisem, magazynem części oraz salonem sprzedaży, który rozkłada się na powierzchni 2500 m2. Tutaj klienci będą się mogli zaznajomić z całą gamą modelową marki Porsche.
Jako wyraz wdzięczności za doskonałą współpracę przy realizacji projektu oraz jako dar z okazji 860-lecia założenia miasta Porsche podarowało miejscowej straży pożarnej model Cayenne S zmodyfikowany na potrzeby strażaków. Według prezesa zarządu spółki Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG, Dr. Wendelina Wiedekinga, firma jest dumna, że komendant moskiewskiej straży będzie dowodził akcjom ratunkowym z tego nowoczesnego pojazdu marki Porsche.